سایر

با سنگ وضعیت مالی من زیر رو شد

فعالیت در عرصه ی انواع سنگ خوشبختانه برای من سود آور بود و من توانستم به درآمد دلخواهم برسم و در این حوزه به یکی از کارآفرینان برتر تبدیل شوم. در ادامه با انواع سنگ بیشتر آشنا خواهید شد.

سنگ ساختمان

سنگ ساختمان این مصالح وفادار سالیان زیادی است که همراه انسان‌ها و خانه‌های اونها زندگی می‌کنه. زمانی رو تصور کنین که اثری از ما روی زمین وجود نداره ولی خانه‌های سنگی ما هنوز پابرجا هستن. این مصالح شگفت‌انگیز امروزه یه جایگاه ویژه در صنعت ساختمان سازی باز کردن، به طوری که ما ساختمان‌ها رو بدون سنگ‌ کاری نمیونیم تصور کنیم. شاید براتون جالب باشه بدونین، ایران حدود هزار معدن استخراج سنگ داره و جزء ده کشور تولیدکننده معتبر جهان به شمار میاد.

سنگ مورد علاقه اکثر ما، از دگرگون شدن سنگ‌های آهکی تحت حرارت و فشار تشکیل میشه. اگه بخواین در مورد تکسچر سنگ مرمر بدونین، ماده اصلی این سنگ کلیست هست و مواد دیگه‌ای مثل رس، کوارتز و .. هم در ساختار اون وجود داره. مرمر یا اونیکس یه سنگ با قدمت زیاد و زیبایی منحصر به فرد هست که رنگ‌های متنوع اون به خاطر رگه‌های ناخالص آهک به وجود میاد. این سنگ در ساختمان سازی کاربرد زیادی داره و تاثیر شگفت‌انگیزی در دکوراسیون داخلی خانه و زیبا کردن اون میذاره.

سنگ ساختمان

سنگ

صیقل‌پذیری بالا: سنگ مرمر به خاطر سطح صیقلی و شفافش طرفدارهای زیادی داره. جلاپذیر بودن این سنگ چند درجه اون رو از باقی سنگ زیباتر و محبوب‌تر کرده و کاربردش رو در دکوراسیون داخلی افزایش داده.

ادامه مطلب  خواص سیب سبز خشک

تنوع رنگ و طرح: سنگی که هیچ دو تا طرح اون شبیه هم نیست، سنگ مرمر هست. تنوع طرح و رنگ این سنگ باعث شده دامنه استفاده از اون در ساختمان سازی گسترش پیدا کنه.

مقاومت کم در برابر عوامل جوی: یکی از علت‌هایی که این سنگ بیشتر در نمای خارجی خیلی استفاده نمیشه، مقاومت کم اون در برابر هوازدگی و تغییرات آب‌ و هوایی است.

قیمت گران: قیمت سنگ مرمر به خاطر شرایط استخراج سخت و منحصر به فرد بودنش گران است. .این سنگ که بیشتر در پله‌ها با اون آشنا شدین، یکی از مستحکم‌ترین سنگ‌های ساختمانی است. سنگی که بافت دانه‌ای داره و علاوه برا پله‌ها در مکان‌های زیاد دیگه‌ هم دیده میشه، سنگ گرانیت است.

سنگ

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت وزن نسبتا زیادی داره و رنگ خاکستری اون معروف‌تر است. شاید براتون جالب باشه بدونین که زیباترین گرانیت‌ها به کشور برزیل تعلق داره. ویژگی‌های زیر باعث شدن که این سنگ پرکاربرد در فضاهای خارجی استفاده بیشتری داشته باشه. مقاومت بالا: هر جا اسم استحکام و دوام میاد حتما اسم سنگ گرانیت هم کنار اون برده میشه. همین علت باعث شده تا وزن بیشتری نسبت به باقی سنگ‌ها داشته باشه.

مقاومت در برابر سایش: یکی از علت‌هایی که ما این سنگ رو بیشتر در راه پله‌ها دیدیم، همین مقاومت در برابر سایش اون است.

قیمت سنگ گرانیت: از اونجا که تنوع این سنگ خیلی بالا است، تفاوت قیمت در اون با توجه به نوع کیفیت، طرح و رنگ میتونه متفاوت باشه. اگه دنبال سنگ گرانیت ارزان هستین، سنگ گرانیت مروارید مشهد و اگه محدودیتی از نظر هزینه ندارین، سنگ مشکی نظنز یکی از گراترین سنگ‌های گرانیت محسوب میشه.

ادامه مطلب  خرما کبکاب داردان بهبهان

سنگ گرانیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا