رپورتاژ

تمیز شدن کامل ظروف در ماشین ظرفشویی بدون آب داغ

بعد از مهمانی ها و یا پختن غذای های چرب و سرخ کردنی وقتی به سراغ شستن ظرف ها می رویم حتما باید از آب گرم کمک بگیریم و یا بیش از یکبار ظروف رو شست و شو دهیم. اگر به جای دست از ماشین برای شستن ظرف های کمک بگیریم حتما باید از آب داغ استفاده بشه اما همیشه آسان نیست! چرا که آب داغ در طی مدت طولانی به خیلی از ظروف آسیب میزنه با استفاده از شوینده مناسب میشه این مشکل رو حل کرد. جهت شستن ظروف در ماشین ظرفشویی انواع و اقسام شوینده های ظرفشویی ساخته شده است. در این بین، قرص ماشین ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی و پودر ماشین ظرفشویی از بهترین شوینده های ماشین ظرفشویی به حساب می آیند.

قرص ماشین ظرفشویی

یکی از اشکال متداول شوینده ماشین ظرفشویی، قرص است. قرص ماشین ظرفشویی در مقایسه با ژل و پودر ظرفشویی به عنوان جدید ترین مدل شوینده ظرفشویی یاد می شود. این نوع شوینده دارای قیمت بالاتری بوده اما از قدرت پاک کنندگی و لکه برداری بالاتری نیز برخوردار می باشند. اکثرا از قرص ماشین ظرفشویی زمانی استفاده می شود که حجم ظروف انبوه باشد و میزان کثیفی آنها زیاد باشد. این دسته از شوینده ها نیز دارای انواع مختلفی از جمله؛ قرص همه کاره، معمولی و کوانتوم می باشند. قرص ماشین ظرفشویی به خاطر برخورداری از ترکیبات و آنزیم های مخصوص، انواع چربی ها و لکه ها را به سرعت از روی ظروف پاک نموده و به انواع ظروف هیچ آسیبی نمی رساند. در هنگام خرید قرص ظرفشویی حتما دقت و توجه داشته باشید که از برندهای معتبر خریداری نمایید تا علاوه بر داشتن قابلیت های مناسب و با کیفیت بتواند با کلیه برندهای ماشین ظرفشویی نیز سازگاری داشته باشد.

ادامه مطلب  ژین هوم برند نام آشنای خرید مبل از تولیدی

پودر ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از انواع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی، شوینده پودری می باشد. این نوع شوینده به عنوان ارزان ترین و در عین حال قدیمی ترین نوع شوینده به حساب می آید. در صورتی که حجم ظروف مورد استفاده شما کم باشد و ظرف ها به حد کافی کثیف نباشند، به خاطر مقرون به صرفه تر بودن پودر نسبت به قرص ماشین ظرفشویی، می توان از پودر ماشین ظرفشویی استفاده کرد. پودرهای ظرفشویی تک آنزیمی هستند و قابلیت حلالیت بالایی در آب ندارند. در هنگام استفاده از پودر ماشین ظرفشویی جهت شستشوی ظروف نیاز است تا از میزان مناسبی از پودر طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی پاکت پودر ظرفشویی استفاده شود؛ چون اگر مقدار کمی از پودر ظرفشویی را درون محفظه دستگاه بریزید، ظروف کاملا تمیز نمی شوند و حتی استفاده بیش از اندازه از این پودر باعث می شود که پودرها به صورت گلوله گلوله به ظروف بچسبند و  در نهایت، شستن ظروف به طرز صحیح انجام نشود.

blank

ژل ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از انواع شوینده ماشین ظرفشویی، ژل ظرفشویی است. این گزینه نیز قدیمی بوده و دارای قیمت مناسبی است. به همین خاطر از آن به عنوان بی ضررترین نوع شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی یاد می کنند. عملکرد ژل ماشین ظرفشویی مخصوص برای دستگاه ظرفشویی با عملکرد پودر تقریبا یکسان است. با این وجود، ژل ظرفشویی یکسری مزایایی نسبت به پودر دارد. این نوع شوینده با کنترل بیشتری وارد دستگاه می شود و دارای حلالیت بالایی است و بلافاصله درون آب حل می شود. علاوه بر آن، استفاده از ژل ماشین ظرفشویی از ایجاد کف زیاد و تجمع رسوب در داخل دستگاه جلوگیری می نماید و در هر مرحله از شستشو با اضافه نمودن مقدار مناسبی ژل درون مخزن، ظروفی کاملا تمیز و درخشان به شما هدیه می دهد. برخلاف پودر و قرص ماشین ظرفشویی، استفاده از نمک و جلادهنده ها به همراه ژل نه تنها هیچ گونه محدودیتی ندارد، بلکه باعث افزایش کیفیت شستشو نیز می شود.

ادامه مطلب  افراد مشهور از کجا اقدام به خرید لایک اینستاگرام تضمین می کنند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا