سایر

رنگ و لعابی که کود به زندگی من داد

تا قبل اینکه بخواهم کسب و کار خود را در زمینه کود آغاز کنم زندگی بی روح با وضعیت مالی بسیار وخیمی داشتم ولی پس از شروع فعالیت خود توانستم  موفقیت های بسیاری در حوضه کود کسب کنم و زندگی خود را به این وسیله تغییر دهم.

کود مرغی گرانوله

کود مرغی گرانوله و استفاده از کود مرغی فرآوری شده، اولین ارمغانی که برای گیاه به همراه دارد، حذف شدن عوامل بیماری زا و از بین رفتن نمادها است.

این کود خاک را بهبود می بخشد ،ساختمان خاک اصلاح سازی می شود، ریشه عملاً نفس می کشد، مواد غذایی بیشتری جذب می کنند، ریشه زایی افزایش پیدا می‌کند، و در نهایت محصول بهتر و پربارتری با کیفیت شگفت انگیز به درخت هدیه میدهد.

یکی از مشکلاتی که باغداران از آن بسیار رنج می برند و انرژی زیادی از آنها می گیرد، علف های هرز موجود در خاک است، که با وجود آن تلاش کشاورزان خیلی به هدر می‌رود.

کود مرغی گرانوله

کود نیتروژن

در واقع پایه اصلی تشکیل دهنده کود نیتروژن بالا، عنصر نیتروژن و یا ازت می باشد که با نامهای دیگری نیز دارد مانند کود سرک، کود دریایی یا دارای جلبک، کود کامل و غیره که از پر کاربردترین کودهای نیتروژنی هستند. نقش حیاتی این عنصر در گیاه به شرح ذیل می باشد.

برای تثبیت نیتروزن در خاک چرخه ای وجود دارد که نیتروژنهای ورودی به خاک را به شکل های مختلفی از آن خارج می کند که چرخه تبدیل نیتروژن موجود در جو به آمونیوم، یکی از چرخه های مهم و اساسی در زندگی بشر می باشد.

ادامه مطلب  با شیوه خلاقانه سوخت موتور حرکت در جاده ثروت را تامین کنید

واکنشهای موجود در این چرخه توسط هزاران باکتری خاک زی و دارای آنزیم نیتروژناز انجام می شود که به نامهای ریزوبیوم و ازتو باکترها معروف می باشند که در نزدیک ریشه گیاهانی مانند شبدر زندگی می کنند و سالانه به میزان سی صد کیلو گرم نیتروژن در هکتار را به صورت آموینوم به خاک وارد می کنند.

شما می توانید کود نیتروژن هلندی را به منظور فراهم کردن عنصر نیتروژن در باغها و زمینهای کشاورزی در هنگامی که جوانه ها ورم کردند یا به هنگام پر شدن مغز میوه درختان به همراه عناصر دیگر به شکل آبیاری قطره ای یا محلول پاشی، استفاده کنید.

کود نیتروژن

کود زیستی مایع

همانطور که می دانید کودها در انواع شیمیایی، کود زیستی مایع و گیاهی تولید می شوند که نوع شیمیایی آن در مراکز تولید محصولات شیمیایی و آزمایشگاه های تخصصی به توید می رسند و نوع زیستی آن با ترکیب فضولات حیوانی و یا انسانی تولید می شود که در نوع خود برای گیاهان بسیار اثر بخش و مفید خواهد بود و نوع گیاهی آن از پسماندهای گیاهان و شاخ و برگ درختانی که ریزش می کنند با ترکیب افزودنیهای دیگر تولید می شوند.

امروزه رشد و پرورش گیاهان مختلف و درختان باغها بدون وجود و استفاده از کودهای مخصوص امکان پذیر نیست و یا ممکن است که بدون کود محصول خوبی بدست نیاید و گیاه باردهی مناسبی نداشته باشد.

علاوه بر این  شاید برخی از گیاهان برای رشد و پرورش نیاز مند این هستند تا این کودها را از طریق شاخ و برگ خود تغذیه کنند تا باروری بهتری داشته باشند و برای این اقدامات می توان این مایعها را درون انواع سمپاش ریخته و با استفاده از این دستگاه ها آن را بر روی گیاه اسپری کرد تا از مواد مغذی آن استفاده کند.

ادامه مطلب  با سخت ‌کوشی در مسیر درست ثروتمند شدم

کود زیستی مایع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا