رپورتاژ

مشاور خوب در کرج (روانشناس خوب در استان البرز)

مشاوره و روانکاوی از جمله کارهایی است که می توانید برای بهبود اوضاع روحی و روانی خود، بهبود روابط اجتماعی، بهبود روابط زناشویی و … استفاده کنید.

اگر در کرج و استان البرز زندگی می کنید می توانید به یک روانشناس خوب در کرج مراجعه کنید و با بیان مشکلات خود، آنها را به کمک مشاور حل کنید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را در مورد انتخاب یک مشاور خوب بیان کنیم و در انتها یکی از بهترین مشاوران کرج را به شما معرفی کنیم.

مشاور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از هر چیز باید اطلاعاتی را در مورد ویژگی های یک مشاور خوب بدست آورید تا بتوانید با انتخاب روانشناس خوب در کرج یا تهران، روند درمانی خود را طی کنید. در ادامه با برخی از این ویژگی ها آشنا خواهید شد.

احساس امنیت

احتمالا شما هم شنیده اید که در مورد پزشکان می گویند “دکتر محرم آدم است” و یا در مورد پلیس می گویند پلیس امین مردم است. اما هر دو جمله در مورد روانشناسان صدق می کند و یک روانشناس خوب باید امین و محرم آدم باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند مشکلات روحی و روانی خود را بدون رودرواسی به دکتر معالج خود بگوید.

مشکلات مختلفی ممکن است برای یک فرد رخ داده باشد. طبق تجربه افراد زیادی وجود دارند که به آنها تجاوز شده است، اما لب به سخن نگشوده اند. تجاوز، ارتکاب قتل، خیانت، مشکلات مهم در مسائل زناشویی، مشکلات شغلی و تحصیلی، مشکلات ازدواج و حتی فکر به خودکشی، مسائلی است که می تواند با مراجعه به روانشناس حل و فصل شود.

ادامه مطلب  برترین فروشگاه اینترنتی خرید جوراب شلواری

اما افرادی که با این مدل از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، قطعا باید در مقابل مشاور و روانشناس احساس امنیت داشته باشند، در غیر این صورت نمی توانند مشکلات خود را به خوبی مطرح کنند و در نتیجه دکتر معالج هم نمی تواند راهکارهای مناسبی را ارائه دهد.

صبور بودن

یک مشاور خوب باید صبور باشد. اگر روانشناس شما صبور نباشد ممکن است در روند درمانی شما عجله کند و فقط به فکر ارائه قرص های شیمیایی و خطرناکی باشد که برای مدتی شما را آرام کنند. مشاور صبور به خوبی به صحبت افراد گوش می دهد و پس از چند جلسه به صلاحدید خود، یک راهکار درمانی مناسب ارائه می دهد.

قابل اعتماد و راحت بودن

همانطور که گفتیم مشکلات مختلفی برای افراد مراجع به وجود می آید که شاید راحت نباشند در مقابل نزدیکترین افراد زندگیشان این مسائل را مطرح کنند. اما مشاور و روانشناس باید این حس راحتی و رفاقت را ایجاد کند تا فرد مراجعه به راحتی مشکل خود را مطرح کند و به روند درمان خوشبین باشد.

مشاور خوب در کرج

به روز بودن

هر روز علم و تکنولوژی پیشرفت می کند. مطمئنا جوانان امروزی شباهت بسیار کمی نسبت به جوانان نسل های گذشته دارند. یک روانشناس خوب باید به روز باشد و با رفتارها و مشکلات جوانان روز جامعه آشنا باشد تا بتواند راه حل های مناسبی را برای مشکلات آنها ارائه دهد.

قضاوت و سرزنش نکردن

شاید تنها شباهت جوانان امروز و دیروز جامعه، تنفر از سرزنش شدن باشد. یکی از مهمترین اصل هایی که یک روانشناس خوب باید رعایت کند، عدم سرزنش و نصیحت فرد مراجعه کننده است. حتی فرد مراجع شاید بدترین اتفاقات ممکن را رقم زده باشد و مرتکب اشتباهات نابخشودنی شده باشد، اما نباید از طرف مشاور احساس سرزنش یا نصیحت کند. در این صورت احتمال ترک جلسات از طرف مراجع بسیار زیاد است.

ادامه مطلب  مهاجرت برنامه نویس به استرالیا

قدرت شنیدن

یکی از مشکلات روابط خانوادگی عدم ارتباطات کلامی بین اعضای خانواده است. شاید اگر فردی در خانواده باشد که به صحبت دیگر افراد به خوبی گوش کند، بسیاری از مشکلات خانواده ها حل شود. اما هنگامی که این اتفاق نمی افتد، فرد احساس نیاز به شنیده شدن دارد، به همین دلیل هم به مشاور مراجعه می کند. پس مشاور باید به خوبی گوش دهد، در غیر این صورت آخرین امید فرد مراجعه کننده هم از بین خواهد رفت.

روانشناس خوب در کرج

مرکز روانشناسی بینش مشاور خوب در کرج است که سال ها در این شهر به فعالیت پرداخته و توانسته است به مراجعان خود کمک کند.

آدرس: کرج بلوار طالقانی شمالی روبروی گل رز کوچه نعمت اللهی پلاک ۱۰ واحد ۱۸ طبقه ۵ | مرکز روانشناسی بینش

تلفن: 02634417567 | 09036411225

کلام آخر

قطعا مشاوره و روانشناسی در بهبود حال روحی و روانی ما موثر است. همانقدر که سلامت جسم و جان اهمیت دارد، سلامت روح و روان انسان ها نیز مهم است.

اگر به دنبال جامعه ای سال و در بعد کوچکتر، به دنبال خانواده ای سالم هستیم، باید بتوانیم مشکلات روحی و روانی خود را با مراجعه به یک روانشناس خوب درمان کنیم.

در این مقاله به معرفی یک روانشناس خوب در کرج پرداختیم و ویژگی های روانشناسان خوب را بررسی کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا