رپورتاژ

آشنایی با سد چالیدره مشهد –  چگونه از حرم به سد چالیدره برویم؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دیدن دشت‌ها، تپه‌‌ها و مناظر طبیعی برایتان لذت‌بخش است، پیشنهاد می‌کنیم به سد چالیدره مشهد رفته و از آب‌وهوای دلپذیر و طبیعت بکر و تماشایی آن، نهایت لذت و استفاده را ببرید. این مجموعه تفریحی که 30 کیلومتر تا مشهد فاصله دارد، یکی از زیباترین و مهیج‌ترین مناطق تفریحی مشهد است که بر روی رودخانه‌ جاغرق احداث شده است. امکانات تفریحی و جاهای دیدنی چالیدره به قدری متنوع و هیجان‌آمیز هستند که دوست دارید ساعتها در آن‌جا وقت بگذرانید. برای بازدید از تمام جاهای دیدنی چالیدره، با رزرو هتل هما 1 مشهد، می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای از گردش و تفریح خود لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم، شما را به طور کامل با جاذبه‌های تفریحی سد چالیدره مشهد و راههای دسترسی به آن آشنا کنیم.

مسیرهای دسترسی به سد چالیدره

برای رفتن به سد چالیدره، مسیرهای متنوعی پیش روی شماست. می‌‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند خودروی شخصی، اتوبوس و یا مترو استفاده کنید. تصمیم‌گیری درباره استفاده از هر کدام از این وسایل، به عوامل مختلفی همچون بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. خوب است بدانید که مسیرهای منتهی به سد چالیدره، ترافیک نسبتاً سنگینی دارند و شاید شما را خسته و کلافه کند؛ بنابراین بهترین انتخاب برای رفتن به آنجا، استفاده از خودروی شخصی است. اگر از حرم می‌خواهید به سد چالیدره بروید، بهتر است ابتدا از سمت زیر‌گذر حرم، وارد میدان بیت‌المقدس شوید. سپس اولین خروجی را وارد شوید و خودتان را به بزرگراه شهید سلیمانی برسانید. بعد از آن وارد بلوار وکیل‌آباد شوید و در نهایت جاده طرقبه نغندر را ادامه دهید تا به سد چالیدره برسید.

استفاده از اتوبوس

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند با اتوبوس به سد چالیدره مشهد بروند تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافه، با ترافیک جاده نیز روبه‌رو نشوند. برای رفتن به چالیدره با اتوبوس، ابتدا باید از مبدأ به سمت طرقبه حرکت کنید، سپس در میدان اصلی طرقبه از اتوبوس پیاده شده و از آن‌جا با استفاده از تاکسی‌هایی که در آن مسیر تردد می‌کنند، به چالیدره بروید. چنانچه در استفاده از اتوبوس برای رفتن به سد چالیدره مصصم هستید، لازم است بدانید که در روزهای تعطیل و ایام نوروز، ممکن است با مشکلاتی از قبیل نبودن بلیت و یا افزایش قیمت بلیت ورودی مواجه شوید، بنابراین، توصیه می‌کنیم در اولین فرصت بلیت خود را تهیه نموده تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

ادامه مطلب  مشاور خوب در کرج (روانشناس خوب در استان البرز)

استفاده از مترو

اگر قصد دارید برای رفتن به سد چالیدره مشهد از مترو استفاده کنید، باید ابتدا با خط متروی 1 به بلوار وکیل‌آباد بروید و در ایستگاه وکیل‌آباد پیاده شده، سپس از آنجا با استفاده از اتوبوس و یا تاکسی تلفنی به چالیدره بروید. در سفر با مترو، علاوه بر این‌ که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رسید، می‌توانید از دیدن مناظر بین مسیر نیز لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از سد چالیدره

بهترین زمان بازدید از سد چالیدره

با توجه به این که سد چالیدره مشهد در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است، طبیعتاً زمستان‌های سرد و سوزناکی دارد، به طوری که میانگین دما در شبهای زمستان به 10 درجه زیر صفر می‌رسد. به همین دلیل، بازدید از آن در فصل زمستان، ممکن است خوشایند عده‌ای از افراد نباشد. بنابراین، می‌‌‌توان گفت بهترین زمان برای رفتن به این مجموعه تفریحی، اوایل بهار تا اوایل پاییز است. در این بازه زمانی، علاوه بر استفاده از امکانات تفریحی سد، از مناظر زیبای اطراف آن نیز می‌توانید دیدن کنید.

امکانات تفریحی سد چالیدره

سد چالیدره مشهد، با امکانات رفاهی و بازی‌های مهیجی مانند تله کابین، قایق موتوری، قایق سواری و ماهی‌گیری در دریاچه، مجموعه کاملی از سرگرمی و تفریح را برای شما و خانوادتان فراهم آورده است. این تفریحات به قدری متنوع هستند که مسافران با سلیقه‌های متفاوت را دست خالی برنمی‌گرداند. اگر عاشق ارتفاع هستید، اگر دریاچه خروشان را دوست دارید، به تله سیژ و بانجی جامپینگ علاقه‌مند هستید، چالیدره مشهد می‌تواند نیازهای شما را رفع نماید. کارکنان این مجموعه تفریحی در تلاش‌اند تا بهترین امکانات را با بالاترین کیفیت به گردشگران محترم ارائه دهند. در ادامه چند نمونه از امکانات تفریحی این مجموعه گردشگری را با هم بررسی می‌کنیم.

تله کابین

تله کابین سد چالیدره مشهد

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز سد چالیدره مشهد، تله کابین است که با کمک آن، می‌توانید به دل طبیعت بروید و از ارتفاع 270 متری به تماشای مناظری از کوه‌ها و جنگلهای اطراف چالیدره بنشینید. با استفاده از این تله کابین‌ها که یکی از امن‌ترین تله کابین‌های کشور شناخته شده‌اند، یک روز خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

ادامه مطلب  تمیز شدن کامل ظروف در ماشین ظرفشویی بدون آب داغ

لنج سواری

یکی دیگر از تفریحات محبوب گردشگران، لنج‌سواری است. این لنج‌ها که بر روی دریاچه چالیدره قرار گرفته‌اند، سر پوشیده هستند و از شما در برابر باد و باران و اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند. لنج‌های چالیدره، از پرطرفدارترین تفریحات این مکان به شمار می‌روند که با سوار شدن بر آنها، می‌توانید لحظات خوشی را در خاطرات خود ثبت کنید.

پل معلق

از دیگر دیدنیهای سد چالیدره مشهد، پل معلق است که در ارتفاعات بالایی از سد قرار گرفته است. از فراز این پل، چشم‌انداز زیبایی از متل بام طرقبه، رستوران‌ها و روستاهای اطراف چالیدره را می‌توانید مشاهده کنید. اگر به تفریحات هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستید، به پل معلق بروید، با قدم گذاشتن روی این پل، حسی از ترس و هیجان را تجربه خواهید کرد، که باعث بالا رفتن آدرنالین خون شما می‌شود.

ماهیگیری

اگر عاشق محیطی آرام و خلوت هستید، به چالیدره بروید.دریاچه کوچک جاغرق که در نزدیکی این سد است، انتظار شما را می‌کشد. این دریاچه زیستگاه انواع ماهی‌های خوراکی و رنگارنگی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در سکوت محض به ماهیگیری بپردازید.

غواصی در سد چالیدره

یکی دیگر از تفریحات جذاب چالیدره، غواصی زیر آب است که به دلیل وجود موجودات زیر آب، هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است که تفریحات غواصی حتماً باید همراه با مربیان مجرب انجام شود. در مدت زمانی که زیر آب قرار گرفته‌اید، با دنیایی از انواع ماهی‌ها و صدف‌ها روبه‌رو می‌شوید که شما را بسیار شگفت‌زده می‌کنند.

عکاس‌خانه سنتی

یکی از زیباترین بخش‌های سد چلیدره، رفتن به عکاس‌خانه سنتی است. در این مکان شانس این را دارید که لباس‌های زیبای خراسانی را بپوشید و عکس یادگاری بگیرید. عکاس‌خانه سنتی چالیدره، شما را به سفری در دل تاریخ خراسان می‌برد و اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ این دیار دراختیار شما قرار می‌دهد.

شکم‌گردی در سد چالیدره

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمتهای هر سفری، شکم‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه است. خوشبختانه رستوران‌های متعددی در سد چالیدره مشهد وجود دارد که با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. غذاهای مشهدی، یکی از لذیذ‌ترین غذاهای محلی ایران است. با رزرو هتل الماس 1 مشهد، خاطره‌ای به یاد ماندنی از طعم خوشمزه این غذاها را برای خود خواهید ساخت. در ادامه به معرفی 3 نمونه از رستوران‌های معروف چالیدره می‌پردازیم.

ادامه مطلب  جایگزینی مطمئن و دائمی برای دندان های خراب یا از بین رفته

رستوران چالی 2

رستوران چالی 2 مشهد

یکی از منحصر به فردترین مکان‌های چالیدره، رستوران چالی2 است. قرارگرفتن این رستوران بر روی دریاچه جاغرق، باعث شده تا گردشگران بتوانند همزمان با سرو غذا، از زیبایی‌های چشم‌نواز دریاچه نیز لذت ببرند. دیوارهای این رستوران که از جنس شیشه است، منظره‌ای زیبا از طلوع و غروب خورشید همراه با طبیعت اطراف را در معرض دید هر گردشگری قرار می‌دهد. غذاهای رستوران چالی2، جزو لذیذترین غذاهای محلی مشهد است که می‌توانید طعم بی‌نظیر آنها را تجربه کنید. علاوه بر غذاهای متنوع و خوشمزه، فضای آرام و دکور جالب رستوران، محیطی بسیار صمیمی را برای گپ‌های دوستانه و دورهمی‌های خانوادگی شما فراهم می‌آورد.

کافی‌شاپ گردان چالیدره

آیا تا به حال، خوردن یک فنجان قهوه از ارتفاعات بالا را تجربه کرده‌اید؟ کافی‌شاپ گردان چالیدره، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا از ارتفاع 40 متری سطح زمین، نظاره‌گر مکان‌هایی همچون؛ امام‌زاده یاسر و ناصر، روستای جاغرق، دره ارغوان و غیره باشید. در کافی‌شاپ گردان چالیدره، علاوه بر لذت‌‌بردن از تماشای مناظر زیبا، منوی مفصلی از انواع قهوه و نوشیدنی‌های طبیعی با کیفیت بالا به شما ارائه می‌شود تا با دستی پر از این مکان جذاب و مهیج، به شهرتان بازگردید.

چایخانه سنتی

در سد چالیدره مشهد، یک چایخانه سنتی قرار دارد که بعد از کلی گشت‌وگذار و تفریح، می‌توانید سری به آن‌جا بزنید و برای دقایقی، استراحت دلچسبی داشته باشید. این چایخانه با سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و داشتن محیطی بسیار زیبا و دلنشین، لحظات شادی را به شما هدیه می‌کند. وجود تخت‌های سنتی و منوی عالی نیز، جذابیت این مکان را دوچندان کرده است.

 

حرف آخر

سد چالیدره مشهد، از جمله مناطق تفریحی پرطرفدار است که به دلیل امکانات تفریحی متنوع و متهیج، نمره بالایی در جذب توریست داشته است. اگر عاشق تفریحات آبی، هیجان، تفریح و خوش‌گذرانی هستید، سد چالیدره بهترین گزینه است. با رفتن به این منطقه، آدرنالین خون شما بالا می‌رود و باعث می‌شود روز شادی را در کنار خانواده خود سپری کنید. چنانچه تاکنون به این منطقه جذاب و دیدنی نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی به مشهد، بازدید از آن را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا