اخبار جامعه

آیا کمبود بنزین داریم؟

رئیس اتحادیه صنف بازرگانان گفت: با وجود اینکه مشکلی از نظر کمبود بنزین وجود ندارد، اما در استان های شمالی به دلیل ترافیک سنگین خودروها در تعطیلات پایان فصل تابستان، گاهی تانکرهای نفتکش گرفتار می شوند. در ترافیک و تا حدودی منجر به تاخیر شده است.

همایون صالحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت عرضه بنزین با توجه به افزایش مصرف گفت: علیرغم اینکه مصرف در روزهای اخیر افزایش یافته و حتی در برخی روزها به 137 تا 140 میلیون رسیده است. لیتری خوشبختانه تمام جایگاه ها سرپوشیده است داده می شود و برای همه مردم بنزین هست و مشکلی ندارد.

او اضافه کرد؛ اگرچه مشکل کمبود بنزین وجود ندارد، اما در استان های شمالی به دلیل تردد زیاد خودروها در تعطیلات پایان فصل تابستان، گاهی تانکرها در تردد خودروها مسدود می شوند و این امر تا حدودی باعث تاخیر در تردد شده است. ، اما وضعیت کلی؛ از نظر توزیع سوخت و تحویل به جایگاه ها خوب بود.

رئیس کانون انجمن های صنفی در مورد کارت سوخت نیز گفت: محدودیت کارت سوخت برای مردم مشکل ایجاد کرد و به جز تهران و شهرهای بزرگ که تعداد کارت ها اضافه شد، در بقیه نقاط کشور این محدودیت ها وجود دارد. مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد به عنوان مثال در برخی استان ها در هر سفر فقط 30 لیتر سوخت می توان پر کرد و یا در استانی مانند کرمانشاه در هر سفر فقط 15 لیتر سوخت پر کرد و این شرایط را سخت می کند، بنابراین برخی خودروها مالکان مجبور می شوند برای شارژ به استان های همجوار بروند، زیرا می توانند 24 ساعت بعد شارژ کنند یا از کارت شخص دیگری استفاده کنند، این محدودیت ها باعث افزایش مصرف بنزین می شود، زیرا فردی که به چند پمپ بنزین مراجعه می کند در واقع سوخت بیشتری مصرف می کند.

ادامه مطلب  عکس بنر عجیب شهرداری برای دانش‌آموزان

آیا کمبود بنزین داریم؟

وی تاکید کرد: هر دقیقه می‌توانیم زمان سوخت‌گیری را کاهش دهیم، مصرف سوخت کشور نیز کاهش می‌یابد، به عنوان مثال با صرفه‌جویی یک دقیقه‌ای در سراسر کشور می‌توان حدود 100 هزار لیتر صرفه‌جویی کرد، بنابراین رابطه مقدار و زمان سوخت‌گیری یکسان است. بسیار مهم است که تاکنون در کشور ما مورد بی توجهی قرار گرفته است. یعنی خودروهایی که به جایگاه‌ها می‌روند، به‌جای راحتی، زمان کوتاه‌تری را صرف می‌کنند و به اندازه نیازشان سوخت می‌گیرند. ما اتلاف وقت و سوخت را تغذیه می کنیم و اینها علاوه بر نبود ناوگان حمل و نقل مناسب و عرضه خودروهای پرمصرف باعث رشد روزافزون مصرف در کشور می شود.

صالحی گفت؛ تاخیر در سوخت گیری و اتلاف وقت به دلیل کم بودن سوخت نیست بلکه به دلیل محدودیت ها است، اکنون بیش از 30 تا 35 درصد نازل ها غیرفعال و بسته هستند، بنابراین صف و تاخیر در جایگاه ها به دلیل کمبود سوخت نیست بلکه به دلیل محدودیت است. برای شارژ.و استفاده از کارت است که با افزایش زمان و مصرف سوخت در ایران همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا