سایر

ایستادن در صف ثروت من را میلیاردر کرد

صبوری مهم ترین رمز در موفق شدن می باشد، من از زمانی که تصمیم گرفتم ثروتمند شوم تا حصول نتیجه زمانی را در کنار تلاش به صبر کردن گذراندم و در مدت زمان نسبتا کوتاهی در حوزه آباژور به ثروت رسیدم.

آباژور رومیزی

آباژور وسیله ‌ای‌ است که با استفاده از آن روی لامپ را می‌ پوشانند تا نور منعکس‌شده از لامپ در اطراف پخش شود. مصالح متنوعی در ساخت آباژور رومیزی استفاده می‌شود، مانند شیشه، کاغذ، سنگ و حتی پارچه. این ابزار نورپردازی معمولاً به شکل مخروطی و استوانه‌ای طراحی می‌شود و می‌توان آن را روی لامپ‌های کف اتاق، لامپ‌های روی میز و حتی لامپ‌های معلق نصب کرد. کاربرد دیگر آباژورها، استفاده در طرح‌های لامپ‌های سقفی است که به انتشار یا کنترل آن کمک زیادی می‌کنند. در کنار وظیفه اصلی این ابزار نورپردازی که انتشار نور است، آن‌ها خواص زیبایی‌‌بخشی و تزیینی بسیاری نیز دارند.

آباژور رومیزی

آباژور چوبی

در کنار زیبایی و نورپردازی، آباژور چوبی از ساطع شدن شدید و مستقیم نور جلوگیری کرده و از این طریق به سلامت چشم‌ها و خوب دیدن، کمک زیادی می‌کند. بعضی از آباژورها را با یک آستر مات سفید یا طلایی می‌پوشانند که تاحدامکان نور از قسمت‌های پایین و بالای آباژور ساطع شود و درعین‌حال مانعی برای پخش نور از دیواره‌ها وجود نداشته باشد. در برخی از موارد، سایه را به‌طور عمدی در آباژور پررنگ می‌کنند تا نوعی زیبایی را به محیط اضافه کنند. آباژورها یکی از خاص‌ترین ابزار نورپردازی هستند که بیشتر وظیفه نورپردازی تکمیلی در کنار سایر ابزار روشنایی را بر عهده دارند.

ادامه مطلب  ثروت را در دفتر زندگی ام ثبت کردم

نورپردازی ضمن ایجاد زیبایی و روشنایی در فضای ساختمان، در محیط آن تغییرات اساسی به‌وجود می‌آورد که به همین دلیل آن را جزو اصلی ‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی می‌دانند.

آباژور چوبی

آباژور ایستاده

اگر می‌خواهید برای اتاق‌خواب خود آباژور ایستاده تهیه کنید، بهتر است از مدل‌های تیره‌تر استفاده کنید. این مدل‌ها نور را کاهش می‌دهند و در خواب شب اختلالی ایجاد نمی‌کنند.

نباید فراموش کنید که آباژورها نور را به سمت پایین ساطع می‌کنند و برای استفاده از آن‌ها باید یک پایه یا یک میز با ارتفاع کافی تهیه کرد تا وظیفه انتشار نور به‌خوبی انجام شود. رنگ آباژور شما هم به‌ظاهر اتاق و هم به‌ظاهر لامپ‌های شما کمک می‌کند. یک رنگ مناسب می‌تواند طراحی داخلی شما را بهبود دهد و ظاهری منسجم و متعادل به خانه شما ببخشد. انتخاب رنگی که با حس اتاق هماهنگ باشد باید اولویت اصلی شما باشد. آباژورهای تیره‌تر نور کمتری ایجاد می‌کنند و فضایی مرموز یا رمانتیک را خلق می‌کنند. از سوی دیگر، آباژورهای با رنگ روشن می‌توانند حتی اتاق‌های بدون پنجره را روشن و شاداب کنند و به آن‌ها زیبایی ببخشند.

آباژور ایستاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا