سایر

با سنگ من وارد دنیای ثروتمندان شدم

من در سن جوانی در حوزه ی انواع سنگهای ساختمانی مشغول به فعالیت شدم و خوشبختانه درآمد زیادی از این طریق به دست آوردم. در ادامه در رابطه با انواع سنگها و ویژگیهای آنها صحبت شده است.

سنگ باریت

هر چند میزان چسبندگی سنگ باریت همانند سنگ تراورتن نیست اما به میزان متوسط از این قابلیت برخوردار است. سنگ چینی مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد، از این رو از آن در مراکز و سرویس های بهداشتی که نیاز به نظافت و پاکیزگی دارند استفاده می شود.

علاوه بر آن می توان آن را برای ساخت بلوک جدول های خیابان به کار برد. اصولاً در مناطق گرم از سنگ چینی روشن برای نماکاری ساختمان استفاده می شود، زیرا این سنگ مانع از جذب گرما شده و ساختمان را خنک نگه می دارد.

سنگ چینی از کانی هایی نظیر هماتیت، کوارتز، سیمونیت، گرافیت و … تشکیل شده و اصلی ترین کانی تشکیل دهنده آن کلسیت و ولاستونیت است. اگر مقدار کانی کوارتز در این سنگ زیاد باشد، سنگ از سختی بالایی برخوردار خواهد بود.

این سنگ به دلیل رنگ روشن خود به مقدار ناچیز گرما را جذب می کند، از این رو سنگی خنک به شمار می آید.

سنگ باریت

سنگ چینی

این نوع سنگ چینی به دلیل تخلخل بسیار پایین در برابر نفوذ آب مقاوم است و حتی اگر به مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد آسیب نمی بیند.

مقاومت فشاری، استحکام و طول عمر سنگ چینی بالاست و در برابر ضربه ترک نمی خورد.

طیف های رنگی متنوع و زیبای این محصول طراحی پروژه های ساختمانی را تکمیل می کند.

ادامه مطلب  چگونه از مشکلات اقتصادی رها شدم

این سنگ قابلیت حکاکی دارد و می توان نقش و نگارهای متنوع روی آن اجرا نمود. رنگ سنگ چینی خالص، سفید و بلورین است اما در رنگ های دیگر مانند خاکستری روشن تا تیره، سبز، صورتی، قرمز، زرد و کرمی نیز در زمین یافت می شود. دلیل اصلی این رنگ بندی وجود کانی های مختلف در سنگ است.وجود کربن در این سنگ ها رنگ آن ها را خاکستری تیره و روشن می کند و کلریت و انواع سیلیکات ها منجر به ایجاد طیف های سبز در آن ها می شوند. علاوه بر آن لیمونیت رنگی زرد و متمایل به کرمی و کربنات منگنز یا هماتیت نیز رنگی قرمز یا صورتی به سنگ می بخشند.

سنگ چینی

سنگ سیلیس

سنگ های چینی که به بازار عرضه می شوند اغلب سفید رنگ و بدون رگه هستند و نوع کریستالی آن ها دارای بلورهای ریز می باشد. از سنگ سیلیس که بافت آن ها کریستالی است برای ساخت تزئینات ساختمانی و مجسمه های سنگی استفاده می شود.

این سنگ ها جلای خیره کننده و بی نظیری دارند و همواره مورد توجه معماران و طراحان ساختمانی قرار می گیرند. مقاومت خمشی سنگ های چینی بین 6 تا 15 مگاپاسکال می باشد.

همچنین این سنگ ها از متوسط مقاومت کششی 4 مگاپاسکال نیز برخوردار بوده و میزان تخلخل بسیار پایینی در حدود 0.3 تا 1.2 درصد دارند.

این سنگ به سنگ کریستال نیز معروف است و به دلیل استحکام و دوام فوق العاده در اکثر بخش های ساختمان از مکان های مرطوب گرفته تا خشک کاربرد دارد.

بیشترین کاربرد سنگ چینی مربوط به نمای ساختمان است، زیرا این سنگ از چسبندگی لازم برخوردار است و به خوبی به سیمان و دوغاب می چسبد.

ادامه مطلب  ثروت خالصی که پای مرغ به من داد

سنگ سیلیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا