آشپزخانه

تميز كردن ظروف استيل سوخته با 4روش آسان

روش های تميز كردن ظروف استيل سوخته چگونه است؟ ظروف استیل به دلیل زیبایی و جلوه خاصی که به آشپزخانه می دهند در بین خانواده ها محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

اما از طرفی در مقایسه با سایر ظروف آشپزخانه نیاز به نگهداری و توجه بیشتری دارند، بنابراین دانستن روش صحیح استفاده از انواع ظروف استیل مانند قابلمه و تابه بسیار مهم است.

از طرفی با در نظر گرفتن اینکه همیشه احتمال سوختن ظروف وجود دارد، تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با نحوه تمیز کردن ظروف استیل سوخته آشنا کنیم.

از آنجایی که درخشش ظروف استیل برای سلامت افراد و زیبایی و ظاهر آشپزخانه بسیار مهم است، برای رفع برنزه شدن و بازیابی درخشندگی ظروف باید اصول را رعایت کنید و بدون داشتن اطلاعات کافی شروع نکنید.

به عنوان مثال استفاده از سیم ظرفشویی برای رفع سوختگی اشتباه است و باعث خراشیدگی و کدر شدن ظروف استیل می شود.

علاوه بر این، انرژی زیادی از فرد خواهد گرفت، ضمن اینکه با روش های پیشنهادی که در مقاله بعدی به آن می پردازیم، می توان به راحتی تمامی سوختگی ها را برطرف کرد.

روش های تميز كردن ظروف استيل سوخته

تميز كردن پشت قابلمه استیل

1. تمیز کردن با جوش شیرین

آسیاب کردن ظروف راه خوبی برای از بین بردن کثیفی نیست. تمیز کردن قابلمه ها و قابلمه های فولادی ضد زنگ با جوش شیرین روش راحت تری به نظر می رسد.

برای تمیز کردن قابلمه ها و تابه های استیل خود با جوش شیرین، ابتدا مخلوطی از جوش شیرین، آب داغ و مایع ظرفشویی تهیه کنید و اجازه دهید ظروف به مدت 15 تا 30 دقیقه خیس بخورند.

ادامه مطلب  بهترین مارک ترازوی دیجیتال آشپزخانه (30+ مدل با قیمت)

ظروف خیس را با آبگیر پلاستیکی تمیز کنید. از این معجون برای خوشبو کردن و رنگ بری سینک های استیل نیز می توان استفاده کرد.

2. تمیز کردن با شیرین بیان و سرکه

جوش شیرین یک ماده ساینده است و سرکه حاوی اسید استیک است و ترکیب این دو با هم یک محلول تمیزکننده موثر برای تمیز کردن و درخشندگی ظروف استیل شما است.

برای تمیز کردن ظروف سوخته و استیل خود مخلوطی از سرکه و آب را در قابلمه و تابه بجوشانید سپس قابلمه را با احتیاط خالی کنید و جوش شیرین را داخل قابلمه و بدن خیس بریزید و سرکه را روی آنها بپاشید.

سرکه و جوش شیرین با یکدیگر واکنش نشان می دهند. اجازه دهید کف به مدت 10 تا 15 دقیقه روی ظروف استیل بماند، سپس از نوار چسب آغشته به مایع ظرفشویی برای تمیز کردن ظروف خود استفاده کنید.

3. استفاده از پراکسید هیدروژن و نمک

این روش ساده برای از بین بردن لکه ها و لکه های سیاه پشت قابلمه و ظروف استیل بسیار مفید است. ابتدا برای از بین بردن آثار سوختگی داخل ظرف، نمک و سرکه را با پراکسید هیدروژن مخلوط کرده و ظرف را با آن پر کنید تا قسمت های آسیب دیده کاملاً پوشانده شود.

بگذارید مواد داخل قابلمه به مدت 15 دقیقه بجوشد.

پس از جوش آمدن قابلمه و ظروف استیل خود را از روی حرارت بردارید و پس از خنک شدن قابلمه ابتدا یک لایه ضخیم از مخلوط نمک و پراکسید هیدروژن درست کنید و اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد سپس با با مایع ظرفشویی بشویید.

ادامه مطلب  چند کیلو نعناع تازه یک کیلو نعنا خشک میدهد؟

4. استفاده از پودر ماشین ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی به دلیل حلالیت سریع و قدرت تمیز کنندگی بالا به از بین بردن لکه های سوخته روی ظروف استیل کمک می کند و محلول مناسبی برای تمیز کردن ظروف سوخته است.

مقداری پودر یا قرص شوینده را در قابلمه یا تابه بریزید و آن را با آب داغ پر کنید. اجازه دهید مایع به مدت 24 ساعت بماند، سپس ظرف خود را به طور معمول بشویید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا