سایر

عصاره ثروتی که بطری ها در زندگی ام ریختند

یکی از مواردی که باعث ثروتمند شدن افراد می‌شود، این است که به صورت مداوم در حال یادگیری هستند و من هم روزانه در کارخانه بطری سازی به معلوماتم اضافه می شد و راحت تر می توانستم با تاجران ارتباط بگیرم و امروز می خواهم چند تا از پر کاربردترین آن ها را به شما معرفی کنم.

بطری پت

پلاستیک بطری پت که یک نوع پلیمر است از دو ماده مشتق نفت خام به نام‎‌های مونومر اتیلن گلیکول اصلاح شده و ترفتالات اسید خالص تولید می‌شود. پلاستیک پت سبک، مطمئن و منعطف است و ظاهری نیمه کریستالی دارد و به دلیل قابلیت باریافتی به عنوان پلاستیک پاک نیز شناخته می‌شود.

پلیمر پت یکی از پرکاربردترین پلیمرهای جهان است که تا به امروز در سه صنعت زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید بتوان گفت که بیشترین مورد استفاده از پت در صنعت بسته‌بندی ساخت بطری است. تفاوت بطری پت با سایر بطری‌‎ها که از مواد مختلف دیگری تولید شده‎اند این است که با بدن انسان سازگاری دارد و به هیچ عنوان با بوییدن، لمس کردن آنها هیچ آسیبی به بدن افراد وارد نمی‌شود.

بطری پت

بطری نوشابه

جنس بطری نوشابه و آب معدنی چیست: بطری‌ها تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و از مواد اولیه مختلف تولید شده اند. کارخانجات زیادی هستند که بطری های پلاستیکی را با مواد اولیه گوناگون تولید می‌کنند. یکی از دغدغه های مهمی که تولید کننده ها با آن درگیر هستند، تولید بطری های باکیفیت است.

اگر تولید کننده بخواهد به سود بیشتری دست پیدا کند، به دنبال کسب رضایت مشتری بطری های باکیفیت را تولید می‌کند. بطری هایی که امروزه تولید می‌شوند در سه جنس فلزی، پلاستیکی و شیشه ای هستند. در گذشته بطری های پلاستیکی هزینه های زیادی برای تولید داشتند.

ادامه مطلب  با کسب‌ و کار اینترنتی خود به ثروت خوش ‌آمد گفتم

اما با معرفی پلی اتیلن متراکم هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. ویژگی های مختلف این بطری موجب شد تا جایگزین مناسبی برای سایر بطری‌های شیشه‌ای یا فلزی باشد. بطری های پلاستیکی هم انواع مختلفی دارند که بهترین نوع آن بطری پت است. امروزه کارخانه های زیادی از بطری پت برای محصولاتشان استفاده می‌کنند.

بطری نوشابه

بطری پلاستیکی

بطری پلاستیکی نوعی بطری است که از پلاستیک تولید می‌شود. بطری‌های پلاستیکی معمولاً برای ذخیره مایعاتی مانند آب، نوشیدنی‌های گازدار، روغن موتور، روغن آشپزی، دارو، شامپو، شیر و جوهر استفاده می‌شوند.

بطری‌های پلاستیکی از نمونه‌های خیلی کوچک برای بطری‌های نمونه تا بطری‌های خیلی بزرگ ۶۰ لیتری متغیر هستند. بطری پلاستیکی یک ظرف از جنس پلاستیک با دهانه باریک‌تر از بدنه خود است که معمولاً با یک دهانه پلاستیکی از جنس خود پوشانده می‌شود.

طری‌های پلاستیکی برای اولین بار در ساله ۱۹۴۷ تبلیغ شدند؛ اما تا اوایل دههٔ ۶۰ میلادی هزینه نسبتاً زیادی داشتند، تا وقتی که پلی اتیلن متراکم معرفی شد. آن‌ها به علت هزینهٔ کم تولید و جابجایی و وزن کمشان نسبت به بطری‌های شیشه‌ای به سرعت میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محبوب شدند. هرچند بزرگ‌ترین مزیت بطری‌های پلاستیکی نسبت به شیشه‌ای مقاومت آن‌ها نسبت به شکستن در تولید و جابجایی است. بجز شراب و آبجو، صنایع غذایی بطری‌های پلاستیکی را به صورت کامل با بطری‌های شیشه‌ای جایگزین کرده‌است.

بطری‌های پلاستیکی به روش‌های متفاوتی تولید می‌شوند. انتخاب مواد با توجه به فرایند مورد نظر متفاوت است.

بطری پلاستیکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا