سایر

مته کبالت 10 فلز

برای سوراخ کردن انواع آهن آلات و فولاد از مته کبالت استفاده می‌کنند که پرکاربردترین سایز های آن ۱۰ ۱۱ ۱۲ می باشد. مته بخشی از دریل می باشد و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که شامل بدنه، دنباله، لبه برنده، شیار، جان، نوک و فاز می باشد.

بدنه قسمتی از مته است که در طول آن شیارهای مارپیچی وجود دارد و طول آن میزان عمق سوراخ را تعیین می کند. دنباله مته قسمت انتهایی آن می باشد و به دو شکل استوانه و مخروطی ساخته می شود و به سه نظام دریل متصل می شود.

مته کبالت 10 فلز

شیار مته با ایجاد زاویه مناسب براده های حاصل از برش را به سمت بیرون هدایت می کند که در سایتی آراد برندینگ نیز به تفصیل در مورد آن صحبت شده است. به فاصله ی بین شیارهای مارپیچی، جان متن گفته می شود و اندازه های متفاوتی دارد.

به دو لبه ای که روی نوک مته قرار دارند، لبه برنده گفته می‌شود که در سوراخ کردن سطوح نقش مهمی دارند. طول این دو لبه با هم برابر است و مانند گوه به عمل می کنند.

تفاوت در این قسمت ها باعث تولید مته با مدل های مختلف شده است که هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی دارند.

مته کبالت ۱۰ ۱۱ ۱۲ به شما کمک می کند تا برای ایجاد سوراخ و حفاری یک تجربه خوب و عالی داشته باشید. مته کبالت از پس توقعات شما برای رفع نیازهای تان به خوبی بر می آید و بهترین انتخاب برای انجام کارهای شما می باشد. قیمت مته ها با توجه به طول عمرشان و تعداد سوراخ هایی که ایجاد می کنند متفاوت است.

ادامه مطلب  ما هر روز ثروتمند‌تر می‌ شویم

کبالت عنصر گروه 8B جدول مندلیف می باشد و با نماد  Coنمایش داده می شود. کبالت یک عنصر سخت و از نظر شیمیایی بسیار فعال است و آلیاژهای که از آن ساخته می شود نسبت به سایش، خوردگی و حرارت مقاوم هستند. این ویژگی‌ها سبب شده تا از کبالت در ساخت مته و همچنین در صنعت چینی، سفال، کاشی و غیره استفاده شود.

مته بلند فلز

در کنار انواع مته، مته فلزی بلند وجود دارد که برای فلزات ضخیم استفاده میشود و دارای اندازه ها مختلفی است که هر کدام کارایی متعلق به خود را دارا میباشد. این شماره گذاری از 2 تا 13 میباشد که طول آن ها از 130 تا 300 میلی متر است.

همچنین انواع دیگر مته بلند داریم که با نام های مته نیمه بلند، مته فوق بلند و مته ی سوپر بلند نام گذاری شده اند.

مته نیمه بلند از شماره ی 2 تا 13 موجود است و اندازه ی آن 90 تا 200 میلیمتر است.

مته بلند فلز

مته فوق بلند از شماره ی 3 تا 13 موجود است و اندازه ی آن 200 تا 350 میلیمتر است و مته بلند فلز سوپر برای ایجاد شکاف های بسیار عمیق استفاده شده و بیشتر کاربرد صنعتی دارد.

امروزه انواع این مته ها توسط سازنده های ایرانی و خارجی تولید و روانه ی بازار میشود و مصرف کنندگان بنا بر نیاز خود میتوانند از آن ها استفاده نمایند.

شما باید برای ایجاد شکاف در لوله ها از مته فلزی لوله استفاده نمایید و از به کار بردن انواع دیگر مته خود داری نمایید. امروزه انواع مته با کیفیت های مختلف تولید میشود که انواع آن شامل مته های فولادی کم کربن، مته فولادی با کربن زیاد، مته های فولادی با سرعت بالا، مته های فولاد آلیاژی کبالت، مته روکش تیتانیوم و مته کاربید است که به اختصار به معرفی آن ها میپردازیم.

ادامه مطلب  زیر سایه ثروت زندگی کردم

مته کبالت 10

به طور کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که مته های کبالت به دلیل استحکام بالا و مقاومت بی نظیر در برابر حرارت می توانند در بسیاری از موارد کاربرد داشته باشند؛  قیمت مته کبالت 10 تحت تاثیر عوامل گوناگونی ممکن است تغییر کند به این صورت که افزایش ارزش دلار می تواند باعث رشد نرخ این محصول شود.

مته کبالت 10

مجموعه ما با فروش و عرضه این دستگاه پر کاربرد به بازار های داخلی توانسته به رفع نیاز مشتریان خود بپردازد، علاوه بر این مشتریان و متقاضیان خارج از کشور نیز از این محصول بی بهره نمانده اند و این مجموعه توانسته با صادرات مته کبالت 10 به این مقاصد تجاری ارزاوری بسیار مناسبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید که صادرات غیر نفتی می تواند سبب عدم وابستگی اقتصاد کشور به یک محصول شود، در ضمن فرایند صادرات فرصت های شغلی بسیار زیادی را برای جوانان ایران عزیز به وجود می اورد که امری بسیار مهم تلقی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا