اخبار گوناگون

این حیوان با فتوسنتز زندگی می کند

گوسفند دریایی یکی از شگفت انگیزترین موجودات دریایی در کل جهان است زیرا تنها حیوانی است که با جذب نور خورشید فتوسنتز را انجام می دهد.

و به گزارش oceaninfo، گوسفند دریایی که با نام علمی Costasiella kuroshimae شناخته می‌شود، گونه‌ای از حلزون دریایی از شاخه نرم تنان و راسته کیسه‌داران است که در اکوسیستم اقیانوسی زندگی می‌کند. این حیوان که طول عمر آن حداقل یک سال است می تواند در مواقع خطر رنگ خود را تغییر دهد تا در میان جلبک ها یا گیاهان دیگر پنهان شود.

یکی از نکات جالب در مورد گوسفند دریایی ظاهر آن است. ظاهر این موجود دریایی شبیه به گیاه و گوسفند است که تنها ۱ تا ۵ میلی متر طول دارد و دو چشم سیاه و دو راینوفور بلند دارد. این رینوفورها به عنوان آنتن عمل می کنند که می توانند ترکیب شیمیایی آب را تشخیص دهند. همچنین به ناوبری، یافتن منابع غذایی و محافظت از گوسفند دریایی در برابر شکار کمک می کند.

گوسفند دریایی یکی از زیباترین و منحصر به فردترین موجودات دریایی در سراسر جهان است. به طور باورنکردنی، این موجود رنگ سبز خود را از فرآیندی به نام کلپتوپلاستی می گیرد. کلپتوپلاستی فرآیندی است که در آن کلروپلاست ها از یک منبع غذایی گرفته می شوند و به سلول های موجود کاربر وارد می شوند. در طی این فرآیند، با تغذیه از جلبک، کلروپلاست جلبکی در بدن گوسفند دریایی باقی می ماند و به آن اجازه می دهد از دی اکسید کربن و نور خورشید برای فتوسنتز استفاده کند و انرژی گیاه مانند خود را ایجاد کند. در واقع این موجود تنها موجود دریایی در جهان است که قادر به انجام چنین عملی است.
گوسفند دریایی؛ تنها حیوانی که فتوسنتز می کند

ادامه مطلب  راحتی در مهاجرت با یادگیری زبان

این حیوان با فتوسنتز زندگی می کند

آنها همچنین دارای قسمت های برگ مانندی به نام سراتا هستند که حاوی کلروپلاست های جذب شده هستند و بنابراین شبیه به ساکولنت هایی مانند آلوئه ورا هستند.

این جانور دریایی از نظر رژیم غذایی موجودی بسیار حساس است و بیشتر عمر خود را صرف زندگی و تغذیه از نوعی جلبک به نام Avrainvillea می کند. رینوفورها (شاخ‌های) این موجود دارای موهای ظریفی هستند که مواد شیمیایی موجود در آب را تشخیص می‌دهند و به او اجازه می‌دهند از کلروپلاست موجود در جلبک تغذیه کند و به نوعی از لپتوپلاستی برای تکمیل رژیم غذایی خود استفاده کند.

این موجود شگفت انگیز با جذب نور خورشید و انجام فتوسنتز مانند صفحات خورشیدی عمل می کند و از این طریق انرژی لازم را تامین می کند، در حالی که فرآیند فتوسنتز معمولاً تنها توسط موجودات تک سلولی انجام می شود.

گوسفند دریایی تنها در اقیانوس هند و اقیانوس آرام، نزدیک فیلیپین، ژاپن و اندونزی یافت می شود. آنها بیشتر عمر خود را صرف انواع خاصی از جلبک های سبز می کنند و در نتیجه با آنها ترکیب می شوند و از سلول های جلبک برای تولید انرژی و تولید سموم خود استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا