اخبار پزشکی

با خوردن این خوراکی ها سه سوته سرماخوردگی خوب میشه

با گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی خود، می توانید مدت زمان بیماری را کاهش دهید و سیستم ایمنی را قادر به مبارزه بهتر با این بیماری کنید.

بادام ها

بادام به طور مستقیم با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می کند. مقاله ای در سال 2010 نشان داد که پوست بادام توانایی گلبول های سفید خون را برای تشخیص عفونت ها و افزایش دفاع در برابر عفونت ها بهبود می بخشد. مصرف منظم بادام می تواند به طور کامل از سرماخوردگی جلوگیری کند و خوردن آن در هنگام بیماری مدت آن را کوتاه می کند. شیر بادام یک غذای خوشمزه است که در هنگام بیماری می توان از آن لذت برد. این ماده غذایی علاوه بر تسکین گلودرد، با داشتن ویتامین E فراوان می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر باشد.

قارچ

مطالعه‌ای در سال 2008 توسط مرکز تحقیقات تغذیه انسان در مورد پیری در دانشگاه تافتز نشان داد که قارچ‌های گوشت خوک از طریق مواد ضد ویروسی و سایر پروتئین‌های آزاد شده توسط سلول‌هایشان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. آنها همچنین حاوی پلی ساکاریدهایی هستند که سلول های کشنده طبیعی را برای کشتن ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند، فعال می کنند.

سوپ مرغ

خواص سوپ در واقع می تواند عوارض سرماخوردگی را خنثی کند. اگرچه برخی استدلال می کنند که اثرات تسکین دهنده سوپ رشته مرغ حدسی است، برخی دیگر معتقدند که سوپ داغ و آنتی اکسیدان های موجود در آن به دفع ویروس ها و کاهش احتقان کمک می کند. برخی از مواد موجود در سوپ تجمع ویروس ها را در ریه ها محدود می کند که به طور مستقیم بر کاهش علائم سرماخوردگی تأثیر می گذارد. با این حال، در مطالعات اخیر هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد سوپ مرغ از علائم سرماخوردگی جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد، اما خوشمزه است، دوز سالمی از سبزیجات و مواد مغذی دارد و شما را هیدراته نگه می دارد، بنابراین خوردن آن ضرری ندارد.

ادامه مطلب  همه چیز درباره ایمپلنت دندان

با خوردن این خوراکی ها سه سوته سرماخوردگی خوب میشه

فلفل تند

هرکسی که فلفل چیلی خورده باشد می تواند به این واقعیت گواهی دهد که سینوس ها را پاک می کند و مخاط را از ترشحات پاک می کند. با کمک این غذای تند می توانید تب را از بین ببرید زیرا بعد از خوردن آن در واقع دمای بدن شما بالا رفته و باعث شکسته شدن تب می شود. کپسایسین موجود در فلفل چیلی همچنین مخاط بینی را باز می کند و ترشحات را تخلیه می کند.

سیر

سیر خوراکی در مبارزه با سرماخوردگی قوی است. آلیسین، ترکیب مسئول بوی قوی سیر، آنزیم هایی را که بر عفونت های باکتریایی و ویروسی تأثیر می گذارند، مسدود می کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا خواص آنتی اکسیدانی و پیشگیرانه سیر در شروع سرماخوردگی مفید است یا فقط پیشگیری کننده است. در هر صورت افزودن یک وعده از این گیاه معطر به رژیم غذایی می تواند به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند.

انگور

این میوه های کوچک که می توان آنها را آب پز کرد، در مبارزه با سرماخوردگی تاثیر زیادی دارد. پوست و دانه انگور حاوی رسوراترول است که تصور می شود التهاب را در بدن مهار می کند. انگور همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C است که هر دو اغلب با عوارض جانبی ناخوشایند سرماخوردگی همراه هستند. توجه داشته باشید که انگور قرمز تیره حاوی آنتی اکسیدان های ضد سرماخوردگی بیشتری نسبت به انگور سبز است. سایر غذاهای حاوی رسوراترول عبارتند از زغال اخته و کرن بری

عسل

لطیف، شیرین و خوشمزه. تصور می شود که ترکیبات موجود در عسل مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک با علائم سرماخوردگی مبارزه می کنند. بهتر است به جای عسل مایع فرآوری شده از عسل خام استفاده کنید زیرا عسل خام تمام ویتامین ها و مواد مغذی غنی مورد نیاز برای کوتاه کردن بیماری را حفظ می کند.

ادامه مطلب  قرص ال کارنیتین و تاثیر آن در لاغری

پرتقال ها

یک پرتقال در روز می تواند به شما کمک کند در موارد سرماخوردگی کمتر به پزشک مراجعه کنید. زیرا با قدرت ویتامین C سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. مصرف منظم ممکن است طول مدت سرماخوردگی را کوتاه کند، اگرچه ممکن است در وهله اول از ابتلای شما به آن جلوگیری نکند. اگر طعم پرتقال را دوست ندارید، گریپ فروت را امتحان کنید که به همان اندازه سرشار از ویتامین C است.

چای نعنا

نعناع نه تنها مخاط را رقیق می کند، بلکه گلودرد را نیز تسکین می دهد و به سرفه خشک کمک می کند. یک مقاله CBS News در سال 2009 گزارش داد که مطالعه ای در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم به این نتیجه رسید که مصرف کنندگان چای سیستم ایمنی خود را برای حمله به باکتری ها، قارچ ها و ویروس های خارجی تقویت می کنند. مطالعه دیگری نشان داد که سلول‌های سیستم ایمنی بدن مصرف کنندگان چای پنج برابر سریع‌تر از افرادی که قهوه می‌نوشند به میکروب‌ها پاسخ می‌دهند.

ماست

این نبرد باکتری هاست! از آنجایی که باکتری های مضر و عامل سرماخوردگی سعی می کنند راه خود را به بدن شما باز کنند، پروبیوتیک های موجود در ماست به بیرون راندن آنها کمک می کند. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند و می توانند به کاهش درد گوارشی و روده تحریک پذیر کمک کنند. بر اساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، ترکیبی از پروبیوتیک های غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی می تواند از برخی بیماری ها پیشگیری کند. اگر گلودرد دارید، پرو را بگذارید

ادامه مطلب  آیا بیماری آبله میمون خطرناک است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا