اخبار گوناگون

خانه خالی های چین بیشتر از مردم است! آمار عجیب

تعداد خانه های خالی در چین بیش از جمعیت 1.4 میلیارد نفری این کشور است.

مقام سابق چینی می گوید: حتی یک میلیارد و 400 میلیون جمعیت این کشور نمی توانند تمام خانه های خالی را پر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یک مقام سابق در انتقاد عمومی نادر از بازار آشفته املاک و مستغلات این کشور گفت: حتی جمعیت 1.4 میلیاردی چین برای پر کردن تمام آپارتمان های خالی “پر از زباله” در سراسر کشور کافی نیست.

بخش املاک و مستغلات چین که زمانی ستون اقتصاد بود، از سال 2021، زمانی که غول املاک و مستغلات Overgrand به دلیل کاهش وام های جدید، تعهدات بدهی خود را نپرداخت، رو به زوال بوده است.

آخرین آمار اداره ملی آمار (NBS) نشان می دهد که مساحت کل خانه های فروخته نشده تا پایان ماه اوت به 648 میلیون متر مربع (7 میلیارد فوت مربع) رسیده است.

آخرین داده های اداره ملی آمار چین نشان می دهد که کل موجودی مسکن فروخته نشده تا پایان ماه اوت به 648 میلیون متر مربع (7 میلیارد فوت مربع) رسیده است. بر اساس محاسبات و بر اساس میانگین مساحت خانه 90 متر مربع، معادل 7.2 میلیون خانه خالی در چین وجود دارد.

در همان زمان، های کونگ، 81 ساله، معاون سابق اداره آمار، گفت: اکنون چند خانه خالی وجود دارد؟ هر متخصص تعداد بسیار متفاوتی را ارائه می دهد، با افراطی ترین آنها معتقد است که تعداد خانه های خالی فعلی برای 3 میلیارد نفر کافی است.

لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان نسبت به احتمال بروز بحران در اقتصاد چین و یا حتی فروپاشی آن هشدار می دهند، اما دولت این کشور نظر دیگری دارد. سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر گفت: هر از چند گاهی اظهارنظرهای مختلفی مطرح می شود که فروپاشی اقتصاد چین را پیش بینی می کند، اما آنچه فروپاشیده چنین لفاظی هایی است نه اقتصاد چین.

ادامه مطلب  طریقه ثروتمند شدن با کود های شوک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا