اخبار گوناگون

در رشته حسابداری چه شغل هایی وجود دارد

شغل حسابداری از دسته مشاغلی می باشد که آینده روشنی در پی دارند و درآمد آن بالاتر از حد متوسط می باشد. مشاغل زیادی وجود دارند که جزء مشاغل رشته حسابداری حساب می شوند به همین منظور عده زیادی از افراد علاقه مند به یادگیری این رشته هستند. آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران برای تمام افراد علاقه مند به یادگیری حسابداری این فرصت را فراهم کرده تا بتوانند در دوره های جامع و تخصصی حسابداری شرکت نمایند و علاوه بر دریافت مدرک فنی و حرفه ای توسط آموزشگاه معرفی به کار شوند. به منظور ثبت نام در دوره حسابداری تخصصی و دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس آموزشگاه : ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷

وبسایت آموزشگاه آریا تهران :www.aryatehran.com

شغل های رشته حسابداری

شغل های رشته حسابداری

یکی از پر تکرار ترین سوالات در خصوص رشته حسابداری این است که در رشته حسابداری چه شغل هایی وجود دارد، در این خصوص باید بگوییم همانطور که می دانید حسابداران تمام اطلاعات مالی شرکت و سازمان ها را ابتدا جمع آوری و پس از آن سازماندهی و بررسی می کنند. در واقع حسابداران هر آنچه مربوط به گزارش های مالی به وجود آمده از درآمد ها، دارایی ها، هزینه ها و بدهی های مرتبط به سازمان مربوطه را فراهم کرده و مطابق با آن نیازمندی های مالی دولت، سهامداران و ……. برآورده خواهند کرد. حسابداران برای اطمینان از آنکه کارفرما و سازمان ها از روش های قانونی و سیاست های تعیین شده شرکت جهت نگه داری سوابق و معاملات مالی پیروی می کنند، حسابرسی را انجام می دهند.

همچنین حسابداران با اتکا به یافته های خود گزارش هایی فراهم کرده و راهکاری برای رفع مشکلات، خسارات مالی به علت اشتباهات کارمندان و ….. ارائه می دهند.

لازم است بدانید رشته حسابداری دارای انواع مختلف و گرایش های متفاوتی می باشد. اگر علاقه مند به رشته حسابداری هستید، خواندن مقاله رشته حسابداری چیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران اطلاعات زیاد و تخصصی در اختیار افراد علاقه مند به رشته حسابداری و شغل حسابداری قرار داده است. به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت آریا تهران تمام اطلاعات مربوط به حسابداری را دریافت کنید.

معمولا بیشتر مشاغل حسابداری به مدرک لیسانس حسابداری، کسب و کار، امور مالی یا یک رشته مربوطه احتیاج دارند. بعضی از حسابداران پس از گذراندن دوره لیسانس در یک رشته نامربوط کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت ارشد کسب و کار و مدیریت تجارت ادامه داده تا زمانی وارد عرصه کار حسابداری شوند.

این در صورتی می باشد که برای اکثر شرکت ها برای شغل دفتر داری داشتن مدرک دیپلم و مهارت بالا در ریاضی اهمیت دارد. گاهی دانشجویان رشته حسابداری برای هزینه های تحصیل خود می توانند به سراغ کارهای پاره وقت رفته و با انجام امور حسابداری مجموعه حقوقی دریافت کنند.

در این بخش قصد داریم برای آشنایی بیشتر با بهترین شغل رشته حسابداری به معرفی آنها بپردازیم.

  • حسابدار
  • کارمند دفتری حسابداری
  • حسابرس
  • مدیر ارشد مالی
  • حسابرس ممیزی
  • تحلیلگر مالی

حسابدار

حسابدار معمولا برای شرکت ها کار می کند و امور مالی را اداره می کند در واقع سوابق مالی را فراهم و تجزیه و تحلیل می کند. همچنین می توانند برای خود کار کنند و مشتری های خود را نیز داشته باشند.

ادامه مطلب  ۲۰ شهر دارای پاک ترین هوا در جهان

یک حسابدار امکان دارد کارهای گوناگونی مانند: مدیریت حقوق و دستمزد یک مجموعه، مالیات و …… را در هر شرکت یا موسسه انجام دهد. همانطور که می دانید یکی از پر جنب و جوش ترین و پویا ترین شغل ها، حسابداری می باشد و مطابق قوانین حقوق حسابدار از حد متوسط بالاتر می باشد. لازم است بدانید انواع گوناگونی حسابدار داریم که حسابدار عمومی تا حسابداران مالیاتی شامل آن می شوند که هر کدام دارای وظایف متفاوتی هستند.

  • مدیر حسابداری
  • مسئول حسابداری
  • تحلیلگر کسب و کار
  • حسابدار عمومی
  • سرپرست حسابداری
  • حسابدار پروژه
  • حسابدار کارمندان
  • حسابدار

لازم است بدانید اصول حسابداری به زبان ساده این گونه می باشد که قواعد و رهنمودهای حاکم بر طبقه بندی، اندازه گیری و گزارش نتایج و معاملات و عملیات مالی و ……. می باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اصول حسابداری به صفحه اصول حسابداری چیست در سایت آریا تهران مراجعه کنید.

کارمند دفتری حسابداری

کارمند دفتری حسابداری موظف است تمام سوابف مالی را برای مجموعه که در آن مشغول به کار است تهیه و نگهداری کند و در ارتباط با آنها به حسابدار یا مدیر شرکت جوابگو باشد. کارمند دفتری حسابداری موظف است دادهای مرتبط به سوابق مالی و رسید ها را وارد نماید. همچنین باید اطلاعات مالی را نیز وارد نرم افزار مالی مجموعه کند. برای آنکه از درستی داده ها اطمینان حاصل کنند، آنان را بررسی کرده و یا گزارش های مرتبط به داده های مالی را مورد بررسی قرار می دهند.

البته کارمند دفتر حسابداری به عنوان منشی حسابداری و یا منشی حسابرسی نیز شناخته می شود که در تمام صنایع معمولا چنین موقعیت شغلی وجود دارد. شغل کارمند دفتری دارای زیر مجموعه ای می باشد که به شرح زیر هستند:

  • حسابدار
  • منشی مالی
  • دستیار اداری
  • دبیر حسابداری

حسابرس

وظایف کاری سمت حسابرس بسیار مشابه وظایف حسابدار که در بخش بالا توضیح داده شد، می باشد. یک حسابرس همانطور که گفته شد همانند یک حسابدار سوابق مالی را فراهم و تحلیل و مدیریت کرده با این حال حسابرسان عموما به جای کار برای یک شرکت خاص برای شرکت های حسابداری که کار آن ها رسیدگی به مسائل مرتبط به حقوق و دستمزد می باشد، کار می کنند. لازم است بدانید به صورت کلی حسابرس تمام وظایفی که یک حسابدار انجام داده را مورد بررسی قرار می دهد. حسابرسان اغلبا به چندین شرکت به صورت همزمان کمک می کند تا بتوانند امور مالی خود را انجام دهند. زیر مجموعه سمت حسابرس به شرح زیر می باشد:

  • متخصص مالیات بر درآمد
  • دستیار حسابرس
  • حسابرس مالی
  • حسابرس داخلی
  • ارشد بیمه
  • مدیر امور بیمه
  • مدیر حسابرسی داخلی
  • مدیر حسابرسی
  • حسابرس ممیزی

اکثر سمت های شغلی در زمینه حسابداری نیازمند استفاده از نرم افزار های حسابداری هستند به همین منظور ما در سایت آریا تهران برای شناخت بیشتر شما با تمام نرم افزار های حسابداری اقدام به معرفی بهترین نرم افزار های حسابداری کرده ایم. به منظور آشنایی با این نرم افزار ها می توانید به صفحه پرکاربردترین نرم افزار حسابداری در سایت آریا تهران مراجعه کنید.

ادامه مطلب  استعلام و پرداخت خلافی خودرو در کوتاه‌ترین زمان

مدیر ارشد مالی

مدیر ارشد مالی در واقعا یک مدیر اجرایی می باشد که وظیفه آن مدیریت مالی شرکت یا مجموعه ای که در آن کار می کند، می باشد. همچنین وظیفه او برنامه ریزی مالی، نگهداری سوابق مالی و تجزیه تحلیل آن سوابق برای اطلاع از تصمیمات اجرایی می باشد. مدیر ارشد مالی موظف به اداره و مدیریت قسمت حسابداری بوده و به صورت معمول گزارش هایی را به مدیر ارشد اجرایی یا سهامدار شرکت ارائه می دهد.

از قدیمی ترین مشاغل موقعیت شغلی میان تمام شغل های رشته حسابداری که تا اینجا معرفی شد، مدیر ارشد مالی می باشد که یک حسابدار جدا از موقعیت شغلی پست حسابداری می تواند این سمت شغلی را به عهده بگیرد.

پیشنهاد بررسی: آموزش استانداردهای حسابداری

حسابرس ممیزی

یکی دیگر از شغل های حسابداری، حسابرس ممیزی می باشد که مسئول فعالیت های حسابداری برای یک سازمان خاص می باشد. حسابرس ممیزی امکان دارد اظهارنامه های مالی، بودجه شرکت، پردازش داده و یا گزارش های مالیاتی را فراهم کند. حسابرس ممیزی عموما گزارش های مربوطه را به مدیر ارشد مالی رسانده یا حتی امکان دارد حسابرس ممیزی، مدیر ارشد مالی نیز باشد. برخی از هم ردیف های شغل حسابرس ممیزی به شرح زیر می باشند:

  • بازرس حسابدارى
  • خزانه دار یا صندوق دار
  • معاون مالی رئیس
  • مدیر مالی

تحلیلگر مالی

تحلیلگر مالی فردی می باشد که به ارزیابی پروژه ها و مشاغل می پردازد تا ببیند کاندیدای مناسبی جهت سرمایه گذاری یا شراکت هستند. تحلیلگران مالی امکان دارد پیشنهاداتی در ارتباط با سرمایه گذاری در یک شرکت خاص، بانک ها شرکت ها یا سرمایه گذاران گوناگون دهند. همچنین تحلیلگران مالی علاقه مند به بررسی صورت های مالی برای اهداف مالیاتی شرکت ها دارند تا بتوانند میزان درآمد خالص، اندوخته های مالی شرکت ها، امکان خرید و فروش سهام آنان و ارزش شرکت ها را بررسی نمایند. هم ردیف شغل تحلیلگر مالی به شرح زیر می باشد:

  • مامور مالی
  • تحلیلگر سهام
  • تحلیلگر برنامه ریزی
  • تحلیلگر املاک و مستغلات
  • مامور اعتبار محصولات
  • تحلیلگر سرمایه گذاری
  • مدیر پورتفولیو
  • تحلیلگر اوراق بهادار

تمام افرادی که در شغل حسابداری فعالیت می کنند، صورت های مالی شرکت ها و حساب ها را ضبط و تجزیه و تحلیل می کنند. حسابداران امکان دارد برای یک شرکت بزرگ، دولت یا کسب و کار کوچک کار کنند. با توجه به اینکه شغل های رشته حسابداری بسیار متنوع می باشند و محدود به یک صنعت نمی شوند، بنابراین می توان گفت موقعیت های شغلی زیادی برای این کار وجود دارد که در صورت داشتن پیش نیاز، مدرک تحصیلی می توانید در این مشاغل ذکر شده شروع به فعالیت کنید.

شغل های رشته حسابداری برای خانم ها

مطابق بررسی های انجام شده تمام کسب و کار ها به حسابدار نیاز دارند. یک حسابدار می تواند با تخصصی که دارد به بهبود شرایط مالی سازمان کمک بسزایی کند و در عین حال مانع از ضرر و زیان های بزرگ شود. در جواب به سوال آنکه شغل های رشته حسابداری برای خانم ها کدام اند باید بگوییم رشته حسابداری متناسب با فضای کاری و آینده شغلی برای خانم ها بسیار مناسب می باشد. خانم ها می توانند در تمام شغل های ذکر شده در بخش های بالا مشغول به کار شوند.

ادامه مطلب  شهاب حسینی برای ایفای نقش در سریال گناه فرشته انگشتر طرح وکیل خود را از کجا خر‍ید؟

پولساز ترین کار در حرفه حسابداری

پولساز ترین کار در حرفه حسابداری

فرصت های شغلی فراوانی در زمینه حسابداری برای ثبت و پیش بینی یا استراتژی مالی وجود دارد. سازمان ها، شرکت ها و حتی افراد به تخصص حسابداری احتیاج دارند.

در ادامه قصد داریم به معرفی18 عنوان شغلی مربوط به حسابداری که دارای درآمد بالایی هستند و در تمام کشور های جهان دارای متقاضی بسیاری هستند، بپردازیم. پولساز ترین کار در حرفه حسابداری به شرح زیر می باشند:

  1. کارمند حسابداری
  2. دفتردار
  3. تحلیلگر اعتبار
  4. مسئول تطبیق
  5. حسابرس یا ممیز مالی
  6. مشاور مالی شخصی
  7. حسابدار ارشد
  8. تحلیلگر بودجه
  9. تحلیلگر مالی
  10. حسابدار و مشاور مالیاتی
  11. استاد دانشگاه رشته حسابداری
  12. حسابدار قضایی
  13. تحلیلگر ریسک
  14. ناظر مالی
  15. توسعه دهنده نرم افزار حسابداری
  16. مدیر مالی
  17. مدیر مالیات بین المللی
  18. ناظر شرکت یا سازمان

شغل حسابداری مناسب چه کسانی است

شغل حسابداری در مرحله اول نیاز مند خصوصیات شخصی برجسته همانند صداقت و حسن امات دای نی باشد که این موارد در موفقیت افراد در این حرفه می تواند نقش بسزایی داشته باشد. البته توجه داشته باشید با داشتن این خصوصیات اخلاقی امکان دارد برای شغل حسابداری مناسب نباشید. بنابراین کسانی که قصد دارند در رشته حسابداری وارد شوند و به صورت کاملا حرفه ای در این عرصه فعالیت کنند باید دارای توانمندی های باشد که این موارد به شرح زیر می باشند:

  1. افرادی که دارای مهارت های ارتباطی بسیار بالایی هستند.
  2. کسانی که در شرایط بحرانی توانایی سازماندهی موارد گوناگون را دارند.
  3. افراد با ذهنیت خلاق برای جستجوی بهترین راهکار برای مشکلات گوناگون مالی برای این موقعیت شغلی مناسب هستند.
  4. کسانی که در عین توجه به کلیات به جزئیات توجه به خصوصی دارند.
  5. کسانی که در شرایط تحت فشار و کاملا بحرانی به خوبی فعالیت می کنند.
  6. کسانی که توانایی کار به صورت تیمی یا همان تیم ورک را دارند.
  7. افراد با ذهنیت تحلیلی بالا و احساس مسئولیت پذیری قوی
  8. کسانی که به مبانی اخلاقی پایبند می باشند.

سایت آریا تهران شامل منابع آموزشی رایگان برای حسابداری می باشد که توسط اساتید مجرب آموزشگاه آریا تهران ارائه شده اند. شما می توانید از این منابع که شامل: آموزش‌های تعاملی، ویدئوهای آموزشی و مقالات آموزشی هست، استفاده نمایید.

با استفاده از منابع آموزشی رایگان و شرکت در دوره های آموزشی آریا تهران می توانید مهارت های لازم برای کار در سمت شغلی حسابداری را بدست آورید و به آسانی پس از گذراندن دوره های جامع و تخصصی خود اقدام به دریافت مدرک فنی حرفه ای حسابداری کنید. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در خصوص دوره از طریق شماره های زیر و آدرس اینترنتی آموزشگاه با تیم پشتیبانی آموزشگاه آریا تهران در ارتباط باشید.

شماره تماس آموزشگاه : ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷

وبسایت آموزشگاه آریا تهران :www.aryatehran.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا