اخبار جامعه

در میان وعده دانش آموزان این نکات باید رعایت شود

یک متخصص تغذیه توصیه هایی در مورد تغذیه مناسب دانش آموزان برای میان وعده ها ارائه کرد.

غزاله اسلامیان با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید یکی از مهم ترین دغدغه های والدین است، گفت: بسیار مهم است که کودکان در خانه و مدرسه از چه الگوی غذایی پیروی کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی پیروی از سبک زندگی سالم به بهبود فرآیند یادگیری، رشد و تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می کند، افزود: تنظیم زمان خواب و بیداری در تنظیم هورمون رشد کمک زیادی می کند ضمن اینکه خواب منظم و عمیق. خستگی را کاهش می دهد این امر باعث از بین رفتن روزانه دانش آموزان نیز می شود.

اسلامیان بهترین و مناسب ترین زمان برای خواب دانش آموزان را بین ساعت 10 صبح تا 4 صبح اعلام کرد و با اشاره به اینکه صبحانه یکی از وعده های غذایی مهم است، گفت: با درست کردن این وعده غذایی، کودک میل خواهد کرد. انرژی کافی برای ادامه روز، مطالعه و تمرکز

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اختصاص زمان کافی و مناسب بدون استرس برای صبحانه بسیار مهم است، ضمن اینکه همکاری والدین می تواند در تمایل دانشجو برای دریافت درست این وعده غذایی مهم تأثیرگذار باشد.

در میان وعده دانش آموزان این نکات باید رعایت شود

توصیه اسلامی: اگر والدین یا فرزند به دلایلی نمی توانند صبحانه را در ساعت مقرر در خانه برای کودک تهیه کنند، بهتر است صبحانه سالم برای خوردن در مدرسه بیاورند.

توجه به مصرف میان وعده های سالم در مدرسه از دیگر مواردی بود که این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قدرت یادگیری و الگوپذیری در مدرسه بسیار بالاست و کودکان تحت تاثیر دوستان و محیط خود قرار می گیرند. الگوهای خوردن همسالان می تواند در بین دانش آموزان بسیار جسورانه باشد.

ادامه مطلب  قاتل داریوش مهرجویی دستگیر شد!

اسلامیان بیان کرد: همراه داشتن کودکان برای خرید می تواند راه خوبی برای آشنایی فرزندانمان با انتخاب غذا و آموزش باشد.

آموزش خواندن برچسب مواد غذایی به دانشجویان برای انتخاب صحیح و خرید سالم از دیگر مواردی بود که این استاد دانشگاه به آن اشاره کرد و افزود: کودک خود را با اطلاعات تولید و ماندگاری و تغذیه مواد غذایی آشنا کنید زیرا این مشکل به دانشجو کمک می کند تا سالم انتخاب کند. غذا از بوفه مدرسه با دانش بیشتر.

وی خطاب به والدین تاکید کرد: دانش آموز در صورت داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در مورد غذاها می تواند بهترین انتخاب را در بین غذاها داشته باشد.

توصیه اسلامی: بهتر است والدین و بزرگسالان میان وعده های سالم برای کودکان تهیه کنند، آجیل هایی مانند بادام، گردو یا فندق می تواند گزینه مناسبی باشد.

وی با اشاره به اینکه شیر به عنوان یک منبع غذایی غنی از پروتئین و کلسیم نیز گزینه مناسبی به عنوان میان وعده است، ادامه داد: استفاده از شیر بدون لاکتوز برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند توصیه می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه بسیاری از کودکان به غذاهای صنعتی مانند شکلات، وافل، کیک و بیسکویت علاقه دارند، خاطرنشان کرد: این منابع غذایی حاوی قند ساده هستند و بهتر است کودکان کمتر از این مواد غذایی مصرف کنند، از خوردن آن خودداری کنند. این غذاهای ناسالم به الگوی غذایی کودکان تبدیل شوید و هرگز جایگزین وعده غذایی اصلی نشوید.

وی تاکید کرد: گزینه های خوب مصرف می تواند نان و پنیر و خرما، نان و پنیر و گردو و هر گونه املت یا تخم مرغ باشد.

ادامه مطلب  قیمت پژو پارس با کله خورد زمین!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا