اخبار جامعه

ساعت کاری جدید ادارات و مدارس از اول مهر

ساعت بازگشایی ادارات تهران در نیمه دوم سال همچنان بر اساس مصوبه دولت شناور است، اما امسال نیز مانند سال گذشته بانک ها و مدارس برای کنترل تردد در جاده های پایتخت با ساعت جدید شروع به کار خواهند کرد. به شرح زیر است.

ایسنا نوشت: ساعت بازگشایی ادارات تهران در نیمه دوم سال همچنان بر اساس مصوبه دولت شناور است، اما بانک ها و مدارس نیز امسال مانند سال گذشته با ساعت جدید شروع به کار می کنند تا راه های ترافیکی پایتخت را کنترل کنند. که جزئیات آن در ادامه خواهد آمد.

امروز (شنبه اول مهر 1402) روز بازگشایی مدارس و اولین روز از سال تحصیلی 1403-1402 برای کلیه مقاطع تحصیلی است. در همین رابطه محمدمهدی کاظمی، رئیس ستاد بازنشستگی مدارس وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، درباره زمان شروع کلاس های مهر امسال می گوید: ساعت شروع کلاس نه شروع کلاس فعالیت مدرسه بر اساس زمان مقرر در هر سال تحصیلی، ساعت 8 صبح برای مقطع ابتدایی و ساعت 7:30 صبح برای پایه های اول و دوم متوسطه.

نازک نوبری، مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و کارگری کشور نیز جزئیات تغییر ساعت کاری دستگاه های نظامی و انتظامی، ادارات، بانک ها، مراکز آموزشی، اصناف و کسبه در تهران و سایر استان ها را تشریح کرد. بیان کرد: بر اساس مصوبه 7 اسفند سال گذشته تغییر ساعت کاری به منظور ارتقای بهره وری ارائه شد. بدین ترتیب یگان های نظامی و امنیتی از ساعت 6:30 صبح و واحدهای صنعتی از ساعت 7:00 صبح شروع به کار خواهند کرد. در مورد ادارات نیز باید گفت که موسسات کشوری مستقر در شهر تهران از هفت تا نه صبح شروع به کار می کنند و می توانند ساعت اداری خود را متناسب با آن تنظیم کنند و همچنین ساعت کار واحدهای استانی که شامل تهران می شود. استان و سایر استان ها نیز از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد.

ادامه مطلب  پاک کردن لکه‌های روی لباس با این روش ساده

ساعت کاری جدید ادارات و مدارس از اول مهر

وی می افزاید: بر اساس این مصوبه ساعت کاری بانک ها ثابت است به طوری که از ساعت هفت صبح آماده خدمت هستند. اما مردم می توانند ساعت 7:30 مراجعه کنند. مراکز آموزش عالی نیز از ساعت 8 صبح و اصناف و بازارها از ساعت 9:30 صبح باز هستند.

مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و کار کشور تاکید می کند: در مصوبه 7 اسفند 1401 ساعت کار مدارس تعیین شد که مدارس ابتدایی ساعت 8 صبح و متوسطه اول ساعت 7:30 بود. صبح.

علیرضا فخاری، استاندار تهران پیش از این با تشریح روند استفاده از قایقرانی برای کاهش ترافیک به ویژه در مهرماه و بازگشایی مدارس، گفته بود: در استان تهران معتقدیم که قایقرانی در ساعت های شروع دستگاه های مختلف و در حال حاضر. انجام می شود.

وی همچنین تاکید کرده است: به این ترتیب صبح ها از ساعت 7 تا 9 صبح برای افرادی که می توانند ساعت خود را تنظیم کنند، اختیار شروع شناورسازی به مسئولان ادارات داده شده است. مدارس نیز با همان ساعات برنامه قبلی را دنبال می کنند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

قدرت الله شفیعی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران نیز با بیان آخرین جزئیات ساعات کار ادارات و دستگاه های مختلف در سطح شهر تهران از ابتدای مهرماه 1402 گفت: بر اساس ابلاغ تصویب نامه سازمان سنجش ساعت کاری رسمی ادارات و ستادها و یگان های استانی و مدارس، نیروی انتظامی و نظامی اعلام شد، بنابراین دستگاه های اجرایی مستقر در شهر تهران ساعت کاری خود را از 18 شهریور به صورت شناور از ساعت 7 آغاز کردند. تا ساعت 9 صبح و شروع به کار واحدهای استانی و شهرستانی نیز از ساعت 7 صبح اعلام شد. خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

ادامه مطلب  قیمت گوشت امروز

همچنین درباره زمان شروع مدارس می گوید: بر اساس ساعت از پیش اعلام شده، مقطع متوسطه از ساعت 7:30 و مقطع ابتدایی از ساعت 8:00 آغاز می شود.

به گفته شفیعی، کارکنانی که سرپرست خانواده یا والدین شاغل در ستاد استانی و شهرستانی هستند نیز از ساعت کاری منعطف استفاده خواهند کرد. از اجرای طرح توزیع، هماهنگی بسیار خوبی بین گروه های بین بخشی شکل می گیرد، اما امیدواریم در هفته اول مهرماه این هماهنگی های بین بخشی به حداکثر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا