آشپزخانه

ظرف مناسب پخت پیتزا در ماکروفر

ظرف مناسب پخت پیتزا در ماکروفر چی بخرم؟ برای پخت یک پیتزای خوشمزه به ظرفی باکیفیت و مناسب نیاز داریم تا خمیر پیتزای آماده شده را در ظرف مخصوص بریزیم و با قرار دادن ظرف در فر پیتزا را بپزیم و پس از اتمام پخت، ظرف را از فر خارج کنیم. و پیتزا سرو کنید

پیتزا به یکی از پرطرفدارترین غذاها در بین همه مردم تبدیل شده است و روزانه تعداد زیادی از مردم برای خوردن این غذا به رستوران ها و فست فودها می روند اما بسیاری دیگر از افراد علاقه مند به خوردن پیتزا در خانه هستند.

فست فودها انواع مختلفی دارند که پیتزا یکی از این غذاهاست که طعم بسیار لذیذ و لذیذی دارد.

برای طبخ این غذا در منزل ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنیم یکی از وسایل مورد نیاز برای طبخ این فست فود یک ظرف مخصوص می باشد.

ظرف پیتزا ایتالیایی

نکاتی برای خرید ظرف مناسب پخت پیتزا

به مواد بدنه توجه کنید

بدنه تابه پیتزا از مواد مختلفی مانند پیرکس، تفلون، استیل و گرانیت ساخته شده است. مدل پیرکس یکی از پرطرفدارترین و متداول ترین ظروف در هنگام پخت و پز است.

شکیل و شفاف هستند که به شما کمک می کند تا مراحل پخت غذا را ببینید.

قالب های استیل نیز به دلیل اینکه لکه ندارند محکم هستند و به راحتی شسته و تمیز می شوند. مدل های تفلون و گرانیت نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. آنها بسیار بالا هستند و می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد.

به پوشش داخلی دقت کنید

ادامه مطلب  تميز كردن ظروف استيل سوخته با 4روش آسان

تابه پیتزا باید نچسب باشد تا خمیر در حین پخت به ته ظرف نچسبد و بعد از اتمام کار، پیتزا به راحتی از ظرف جدا شده و می توانیم آن را سرو کنیم.

حتما یک تابه پیتزا انتخاب کنید که دارای پوشش داخلی نچسب باشد، ظروف با روکش تفلون نچسب و با کیفیت هستند.

به شکل ظرف توجه کنید

ظروف پیتزا به صورت گرد، مربع و مستطیل طراحی شده اند و شکل های دایره ای بیشتر در بین مردم طرفدار دارد.

با داشتن ظرف دایره ای می توانید پیتزای مشابه فست فود تهیه کنید. قالب های گرد بدون ضلع هستند.

که برش پیتزا داخل ظرف را آسان می کند انتخاب شکل ظرف بستگی به این دارد که چه نوع پیتزایی را می خواهید تهیه کنید. در نتیجه می توانید یک مدل مناسب از نظر شکل تهیه کنید.

ظرف مناسب پخت پیتزا در ماکروفر

 شستشوی آسان

بعد از اتمام مراحل پخت و سرو پیتزا، حالا باید ظرف پیتزا را بشوییم و تمیز کنیم. برای این منظور مدلی را انتخاب کنید که قابلیت شستشوی آسان را داشته باشد و در هنگام شست و شو به راحتی تمیز شود.

معمولاً ظروف تولیدی قابل شستشو هستند و به شما امکان می دهد بدون استفاده از دست ظروف را بشویید را در ماشین ظرفشویی بشوید و تمیز کنید.

توجه به اندازه و ظرفیت

به ابعاد و اندازه ظرفی که در آن پیتزا درست می کنید دقت کنید، قالب های پیتزا هر کدام ابعاد و اندازه های متفاوتی دارند اندازه و ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا