اخبار جامعه

فوری/ تولد ۴ شهر جدید در کشور

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: راه اندازی چهار شهر جدید مهرگان، گلمان، تابناک و چاه مبارک هم اکنون در مرحله ثبت شرکت و در عین حال موضوع استقرار فرمانداران است. از این شهرهای جدید پیگیری می شود.

به گزارش خبرکو به نقل از اقتصادنیوز، علیرضا جعفری با تشریح سیاست های این شرکت برای ایجاد شهرهای جدید و شهرهای مسکونی برای تحقق اهداف دولت سیزدهم، اظهار داشت: اکنون بیش از 77 نقطه برای تشکیل شهرهای جدید و شهرهای مسکونی وجود دارد. شناسایی و به ترتیبی که باید روی آن کار شود.

وی با اشاره به تقاضای بالای مسکن در نظام نهضت ملی مسکن و انتظار متقاضیان برای ایجاد ظرفیت جدید در تامین زمین توسط شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: بخشی از ماموریت های شرکت عمران شهرهای جدید ساخت و ساز است. ساخت و ساز مسکونی و ارائه خدمات روبنایی و زیربنایی برای تامین زمین در شهرهای جدید متمرکز شده است. در این راستا ایجاد 4 شهر جدید مهرگان، گلمان، تابناک و چاه مبارک در دستور کار قرار گرفته و بر اساس مصوبه شورای دولت، ثبت شرکت، ساماندهی و اجرای پروژه های عمرانی شهری آنها پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی این چهار شهر جدید هم اکنون در مرحله ثبت شرکت است و همزمان موضوع استقرار کادر مدیریتی این شهرهای جدید نیز در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از مسئولان 4 استان نوار ساحلی جنوب برای اخذ مصوبات شهرک در کمتر از سه ماه گفت: مجموعه کارهای انجام شده نشان از عزم جدی برای ایجاد شهرهای جدید دارد که ما مصوبات آنها را از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ما این امکان را می دهد که هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی ساخت شهرهای جدید مسکونی شویم.

ادامه مطلب  جم مُد آرت در نمایشگاه طلا و جواهر ایران مال 1402

جعفری تصریح کرد: فرآیند شناسایی و مکان یابی شهرهای جدید بر اساس نیاز استان و میزان مهاجرت با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید پیگیری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا