اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی وارد دنیای گل و گیاه شد!

تا به حال چند بار شده به خانه یکی از دوستان و آشنایان بروید و آنجا گل زیبایی ببینید ولی اسم آن را ندانید؟  یا وقتی به یک گلخانه در شهر جهت خرید گیاه آپارتمانی وارد می‌شوید، گیاهان مختلف و زیبایی را میبینید که دلتان میخواهید با همه آنها آشنا شوید؟ اپلیکیشن‌های تشخیص گیاه می‌توانند واقعاً مفید باشند، به خصوص اگر شما به باغبانی علاقه دارید یا به دنبال شناخت گیاهان مختلف هستید. این اپلیکیشن‌ها عمدتاً بر اساس تصویر گیاه، اطلاعاتی مانند نام علمی و مشخصات گیاه را ارائه می‌دهند. اپلیکیشن‌های تشخیص گیاه معمولاً از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای تشخیص گیاهان استفاده می‌کنند. یکی از این برنامه ها، اپلیکیشن تشخیص گیاه انگور است که به شما کمک می‌کند تنها با گرفتن یک عکس از گیاه، اسم و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

اپلیکیشن تشخیص گیاه انگور (شناسایی گیاهان)

اپلیکیشن تشخیص گیاه انگور (شناسایی گیاهان)

برنامه انگور می‌تواند گونه های مختلف گل و گیاه را تنها از طریق عکس تشخیص دهد. شما می توانید به دو صورت گرفتن تصویر و یا انتخاب تصویر از گالری، گیاه مورد نظر خود را شناسایی کنید. بنابراین این برنامه برای شما که علاقه‌مند به گل و گیاه هستید، یک اپلیکیشن کاربردی محسوب می‌شود. این برنامه به صورت رایگان در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است و هر فردی می تواند از آن استفاده نماید.

اپلیکیشن انگور پس از تحلیل تصویر، درصد تطابق تصویر شما با گیاهان دیگر را نشان می دهد. در نتیجه شما می توانید به شکل دقیق گیاه مورد نظر خود را شناسایی کنید. همچنین این امر سبب می شود تا مشکلاتی مانند کیفیت نامناسب عکس جبران شود. پس از شناسایی گل یا گیاه مورد نظرتان، شما می توانید با کلیک بر روی هر کدام اطلاعات کامل آن گیاه را مشاهده کنید. اپ انگور علاوه بر نمایش عکس، نام و مشخصات گیاه، تمام نکات مربوط به نگهداری گیاه را نیز برای شما نمایش می دهد. شما می توانید نکاتی مانند مدت زمان آب دهی، میزان نور و رطوبت مورد نیاز گیاه، خاک مناسب گیاه و … را مشاهده کنید.

  • مشاوره خصوصی
ادامه مطلب  راهنمای خرید دوربین مداربسته سیم کارت خور

در این بخش شما می توانید با تکمیل فرم به صورت تخصصی با گیاه‍پزشک ارتباط برقرار نمایید. هزینه هر 30 دقیقه مشاوره 95هزار تومان است.

  • ثبت سوالات در تالار گفتگو

این بخش به منظور افزایش ارتباط میان تمام کاربران اپ انگور به وجود آماده است. شما می توانید با استفاده از این بخش سوالات خود را در انجمن گفتگوی اپ ثبت نمایید. همچنین می توانید از سایر اعضای برنامه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. این قابلیت خاص اپیکیشن انگور به کاربران امکان اشتراک تجربیات خود را می‌دهد. یکی از ویژگی‌های جالب تالار گفتگو این است که همکاران گیاه‌پزشک این مجموعه خیلی سریع به سوالات ارسالی پاسخ می‌دهند.

  • معرفی گیاهان

از دیگر قابلیت‌های برنامه انگور می‌توان به جستجو مستقیم گیاهان اشاره کرد. گزینه دوم از سمت راست منو مربوط به این بخش می باشد. همچنین در این بخش می توانید به صورت اختصاصی در میان گیاهان گلدار، گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای سبز و … جستجو کنید. شما با جستجو در این بخش می توانید به  تمام اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید. حدود 300 گیاه در این اپلیکیشن معرفی شده است که همچنان در حال به روزرسانی است و هر ماه تعداد جدیدی از گیاهان معرفی می‌شوند.

 

 

  • معرفی سایت انگور

در قسمتی از این اپلیکیشن، لینک وبسایت انگور قرار داده شده‌است. انگور بزرگترین مجموعه گل و گیاه در ایران هست که هم در زمینه گل‌های شاخه‌ای و هم در زمینه گل‌های آپارتمانی فعالیت دارد.  در ادامه به خدمات آنلاین این سایت اشاره می‌کنیم:

 

  1. فروش گیاهان آپارتمانی: وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی مختلف وجود دارند که به کاربران امکان سفارش آنلاین گیاهان آپارتمانی را می‌دهند. این سرویس‌ها معمولاً گیاهان مختلفی را ارائه می‌دهند و می‌توانید گیاه مورد نظر خود را بر اساس نوع و اندازه انتخاب کنید. انگور به عنوان یکی از مراکز بین‌المللی گل و گیاه به آدرس اینترنتی www.anguor.com با ارائه انواع گیاهان آپارتمانی، گلها و گیاهان فضای باز، گلهای شاخه بریده و سایر خدمات آنلاین در زمینه گل و گیاه از تمامی نیازهای دوستداران گیاهان آپارتمانی و فضای باز پشتیبانی می‌کند.
ادامه مطلب  خرید ارزان و هوشمندانه گوشی موبایل

 

  1. مجله گل و گیاه انگور: در وبلاگ گل و گیاه انگور مقاله‌های علمی در مورد نگهداری گیاهان، نکات گل آرایی، معرفی گیاهان آپارتمانی برای مکان‌های مختلف، ایده‌های گل آرایی و مناسبتی به همراه تصاویر و ویدئوهای آموزشی ارائه می‌شود. این منبع جامع برای علاقمندان به دنیای گل و گیاهان، به دنبال ارائه اطلاعات مفید و کاربردی برای داشتن یک محیط سبز و زیبا در خانه یا محل کار است. همچنین، با اشتراک گذاری تجارب و نکات تخصصی، سعی کرده تا هواداران خود را به دنیای زیبای گل و گیاهان هدایت کرده و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن در مراقبت از گلها و گیاهان خود یاری نماید.

اپلیکیشن تشخیص گیاه انگور

  1. مشاوره آنلاین باغبانی: (مشاوره گیاه‌پزشکی) این خدمت به شما این امکان را می‌دهد که با مشاوران حرفه‌ای در خصوص مشکلاتی که گیاهانتان با آن روبه‌رو هستند، مشورت کنید و راه‌حل‌هایی جهت بهبود وضعیت گیاهان خود دریافت کنید. خدمات این مشاوره شامل آموزش‌های لازم برای نگهداری گل و گیاه، مشاوره در زمینه‌های گلخانه انواع گل و گیاه، توصیه‌های گیاه‌پزشکی و کنترل آفات و امراض گیاهی، راهنمای کاربردی در خصوص روش‌های نگهداری گل و گیاه آپارتمانی، مشاوره در خصوص خاک، ساقه و برگ برای جلوگیری از حشرات و آفات، استفاده از آفت‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها برای حفظ سلامت گیاهان، مشاوره در زمینه کوددهی برای رشد بهتر و بهبود وضعیت سلامت گیاه، آموزش تعویض خاک گلدان یا انتقال به گلدان بزرگتر و نحوه تکثیر گیاهان، و همچنین آموزش چیدمان گیاهان آپارتمانی برای دفاتر کار، فضاهای مسکونی و رستوران‌ها با توجه به علایق و خواص مشتریان می‌باشد.
ادامه مطلب  سامانه ارسال پیامک انبوه مخابرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا