اخبار تکنولوژی

گوگول مپ این مکان ها را نشان نمی دهد!

مکان هایی در این سیاره وجود دارند که در نقشه های گوگل قابل مشاهده نیستند و به دلایلی تار یا شطرنجی هستند.

به گفته ثریا، اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی مانند Google Maps، جستجو و کاوش مکان‌های جدید را به یک کار بسیار آسان تبدیل کرده‌اند. اما آیا می‌دانستید مکان‌هایی در این سیاره وجود دارند که در نقشه‌های گوگل قابل مشاهده نیستند و به دلایلی تار یا شطرنجی هستند.

در زیر هشت نمونه وجود دارد که در حالت نمای ماهواره ای نقشه گوگل قابل مشاهده نیستند.

نیروگاه هسته ای Catneme – فرانسه

نیروگاه هسته ای کاتنوم نهمین نیروگاه هسته ای بزرگ جهان است که در گراند است، نزدیک شهر لوکزامبورگ واقع شده است. اگر این مکان را در Google Maps جستجو کنید، کل منطقه ای که نیروگاه در آن قرار دارد بر روی نقشه ترسیم می شود.

فرودگاه بین المللی کاس – یونان

فرودگاه بین المللی کاس در جزیره کاس در یونان قرار دارد و با جستجوی آن در نقشه گوگل، یک منطقه شطرنجی را به شما نشان می دهد. بر اساس گزارش ها، این فرودگاه به خطوط هوایی چارتری خدمات می دهد که بازدیدکنندگان را به جزیره می آورند و در فصل تابستان فعال تر است.

جزیره آمچیتکا – آلاسکا

اگر نام این جزیره (جزیره آمچیتکا) را در گوگل مپ جستجو کنید، می بینید که بیش از نیمی از جزیره مه آلود است. بر اساس سوابق موجود، آمچیتکا در اواخر دهه 1950 توسط کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده به عنوان یک سایت آزمایش هسته ای زیرزمینی انتخاب شد.

بر اساس گزارش ها، سه آزمایش هسته ای زیرزمینی در جزیره آمچیتکا انجام شده است. امروزه این جزیره برای نشت مواد رادیواکتیو تحت نظر است. این جزیره قرار است در سال 2025 به منطقه حفاظت شده حیات وحش تبدیل شود.

ادامه مطلب  هوش مصنوعی وارد دنیای گل و گیاه شد!

جزیره جانت – روسیه

اگر نام جزیره Jeanette را در نقشه گوگل جستجو کنید، چیزی پیدا نمی کنید. این جزیره در دریای سیبری شرقی قرار دارد، اما اعتقاد بر این است که یک پایگاه نظامی روسیه است و بنابراین نمی‌خواهد آن را به جهانیان نشان دهد.

نیروگاه هسته ای مارکول – فرانسه

اگر می خواهید سایت هسته ای مارکول فرانس را در نقشه گوگل ببینید، نمی توانید این کار را انجام دهید زیرا کل مجموعه بر روی نقشه شطرنجی شده است. گزارش ها حاکی از آن است که این کار به درخواست دولت فرانسه انجام شده است، زیرا یکی از مراکز تحقیقات هسته ای فرانسه به شمار می رود.

فرودگاه توریشیما ماینامی – ژاپن

اگرچه این فرودگاه در نقشه های گوگل شبکه بندی نشده است، اما جستجوی نام آن نشان می دهد که این فرودگاه تک باند در جزیره توریشیما از قبل با رنگ سفید اشباع شده است. دلیل احتمالی این امر این است که این جزیره توسط نیروی دریایی ژاپن استفاده می شود.

جزیره مورروآ – پلی‌نزی فرانسه

اگر نام این جزیره (جزیره مورروآ) را در نقشه گوگل جستجو کنید، می بینید که نیمی از جزیره شفاف است، اما نیمی دیگر شطرنجی است. بر اساس گزارش ها، فرانسوی ها بین سال های 1966 تا 1996 آزمایش های هسته ای خود را در این سایت انجام دادند و بازدید از این جزیره ممنوع است.

برنامه تحقیقاتی یونوسفر فعال فرکانس بالا (HARP) – گاکونا، آلاسکا

این پروژه توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) و نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده تامین مالی می شود. اگر مرکز تحقیقاتی HAARP را در Google Maps جستجو کنید، ساختمان پیچیده قابل مشاهده است، اما تصویر با رنگ سفید بیش از حد اشباع شده است.

ادامه مطلب  با مجله اینترنتی روتین به روز باش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا