سایر

یک شبه راز ثروتمند شدن را یافتم

زمانی که با یکی از دوستان میلیاردی ام مشغول صحبت بودم متوجه شدم وی در زمینه ی کالای پزشکی فعالیت دارد از این رو من نیز در این زمینه سرمایه گذاری کردم و به درآمد میلیاردی رسیدم. در ادامه می توانید با این محصولات بیشتر آشنا شوید.

اتوسکوپ دیجیتال

اتوسکوپ یک ابزار پزشکی است که توسط پزشک برای معاینه گوش استفاده می شود. اتوسکوپ دیجیتال داخل گوش را بزرگ نشان می دهد تا مشکلات گوش خارجی و میانی مانند گوش شناگر (عفونت در کانال خارجی گوش)، ساخت موم گوش یا اوتیت مدیا را تشخیص دهد. عموما دارای یک ذره بین، یک اسپکولوم مخروطی شکل در انتهای لوله و یک منبع نور است که نواحی خاص گوش را روشن می کند. پزشک حتی ممکن است از یک اتوسکوپ برای معاینه گلو یا بینی شما استفاده کند. قبل از معاینه هر بیمار، یک اسپکولولوم جدید را بر روی اتوسکوپ قرار دهید. بزرگترین اسپکولوم ممکن را که گوش بیمار در آن جای می گیرد انتخاب کنید. در هنگام قرار دادن، اسپكولوم باید کاملاً متناسب با یک سوم خارجی كانال گوش باشد. اسپكولوم هایی که خیلی کوچک هستند می توانند باعث ناراحتی شوند. از فرو کردن اسپکولوم در مجرای گوش خودداری کنید. آن را حداکثر 1 تا 2 سانتیمتر وارد کنید و سپس از نور استفاده کنید تا دورتر از نوک اسپکولوم مشاهده شود. در صورت بروز هرگونه درد و ناراحتی بیمار فورا معاینه را متوقف کنید. گوش میانی و پرده گوش را معاینه کنید.

اتوسکوپ دیجیتال

تیغ جراحی

تیغ جراحی یا همان تیغ بیستوری که اسکالپل نیز نامیده میشود، یک نوع تیغ جراحی بسیار برنده و تیزی است. در پزشکی و حتی در حوزه های دیگر نیز کاربرد دارد. تیغ جراحی از جنس آلیاژ ضد زنگ کربن و یا فولاد ساخته میشود و به علت ویژگی هایی که دارد هنگام اعمال جراحی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

ادامه مطلب  یک برنامه‌ روزانه برای مطالعه داشته باشیم

لذا این تیغ بصورت بسته بندی تک استریل شده تولید و سپس در یک بسته‌ی کامل قرار می گیرند. تیغ های بیستوری عموما به صورت یکبار مصرف هستند و می بایست از هر تیغ یک بار استفاده شود. البته تیغ هایی وجود دارند که تیغه قابل تعویض دارند و پس از کند شدن، مجددا آنها را میتوان تیز کرد. که عموما این نوع تیغ ها از رده خارج شده اند.

تیغ جراحی

اتوسکوپ

بدون استفاده از اتوسکوپ، به گوش خارجی فرد نگاهی بیندازید و به هرگونه قرمزی، ترشح یا تورم توجه کنید. گوش را به آرامی دستکاری کرده و از بیمار بپرسید که آیا دردی احساس می کند. در بیماری گوش شناگر غالباً درد، تورم، قرمزی و ترشح وجود دارد که حتی بدون استفاده از اتوسکوپ نیز قابل مشاهده است. اتوسکوپ را در گوش بیماران خود قرار دهید، نه در داخل آن. به داخل اتوسکوپ خود نگاه کنید و سپس به آرامی انتهای آن را در کانال گوش وارد کنید. در صورت لزوم دست خود را روی صورت افراد ثابت نگه دارید. ورود آهسته و آرام می تواند از حرکت ناخواسته در بیمار جلوگیری کند. همچنین دست و اسکوپ شما را در ردیف گوش نگه می دارد و خطر آسیب دیدگی را به حداقل می رساند.

از فشار بیش از حد به اتوسکوپ که می تواند به دیواره داخلی کانال را ضربه بزند و باعث ناراحتی بیمار شود، خودداری کنید.

اتوسکوپ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا