اخبار پزشکی

با این روش وزن خود را کاهش دهید

به نظر می رسد کنترل رژیم غذایی، یا صرفاً خوردن کالری کمتر، رویکرد بهتری برای مدیریت وزن نسبت به رژیم های روزه دار یا ناشتا باشد.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کمتر خوردن و خوردن وعده‌های غذایی کم‌تر در روز نسبت به روزه گرفتن برای تعداد ساعات معینی در روز تأثیر بیشتری بر کاهش وزن دارد.

برخی تحقیقات قبلی نشان داده است که خوردن محدود زمانی که به عنوان روزه نیز شناخته می شود، می تواند ریتم شبانه روزی و متابولیسم انرژی را افزایش دهد، اما مطالعه فعلی نشان نمی دهد که محدود کردن وعده های غذایی به یک دوره زمانی خاص می تواند به کاهش وزن طولانی مدت کمک کند.

تیم تحقیقاتی رابطه بین زمان اولین و آخرین وعده غذایی را با تغییر وزن بررسی کردند.

برای این مطالعه، 550 بزرگسال چاق ثبت‌نام شدند که 80 درصد آنها سفیدپوست بودند، اکثر شرکت‌کنندگان دارای مدرک دانشگاهی یا بالاتر بودند و دوره پیگیری 6 سال بود.

آنها از یک اپلیکیشن موبایل برای ثبت زمان خوردن، خواب و بیداری در 24 ساعت استفاده کردند. این اطلاعات به تیم اجازه داد تا زمان بین بیدار شدن از خواب تا اولین وعده غذایی، میان وعده ها و آخرین وعده قبل از خواب را محاسبه کنند.

نتایج زیر بدست آمده اند:

• زمان غذا هیچ تاثیری بر تغییر وزن طولانی مدت ندارد.

• تعداد کل وعده های غذایی روزانه (بیش از 1000 کالری) با افزایش وزن در طی 6 سال پیگیری مرتبط بود.

• میانگین تعداد کل وعده های غذایی روزانه (بین 500 تا 1000 کالری) با افزایش وزن در طول پیگیری همراه بود.

ادامه مطلب  بهترین مرکز جراحی پتوز یا افتادگی پلک مادرزای ( فلج پلک) کجاست؟

با این حال، وعده های غذایی کوچکتر (کمتر از 500 کالری) با کاهش وزن در طول دوره پیگیری همراه بود.

• فواصل زمانی از بیدار شدن از خواب تا اولین وعده غذایی 1.6 ساعت، از اولین وعده غذایی تا 11.5 ساعت و از آخرین وعده غذایی تا به خواب رفتن چهار ساعت است.

• مدت زمان خواب به طور متوسط ​​7.5 ساعت خارج از پنجره 24 ساعته در هر روز است

• بزرگترین عوامل خطر برای تغییر وزن، مصرف کالری روزانه و دفعات وعده های غذایی است، نه زمان بندی وعده های غذایی.

داده ها نشان می دهد که نزدیک به 70 درصد از آمریکایی ها اضافه وزن یا چاق هستند که یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی و دیابت است.

بنابراین، بهبود رژیم غذایی و سبک زندگی، از جمله خوردن غذاهای سالم، خوردن کالری کمتر، خوردن وعده های کوچکتر، فعالیت بدنی بیشتر، استرس کمتر و خواب بهتر می تواند به افراد در مبارزه با چاقی کمک کند.

به گفته انجمن قلب آمریکا، الگوهای غذایی نامنظم و تغییر در دفعات وعده های غذایی برای کنترل وزن و سلامت قلب بهینه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا