اخبار جامعه

رتبه برخی کنکوری ها با ارسال پیامک تغییر کرد!

مشاور رئیس سازمان سنجش در خصوص ایمیل های ارسالی به برخی از دانشجویان آینده توضیحاتی ارائه کرد.

طی روزهای گذشته خبر رسید که سازمان سنجش با ارسال پیامکی به تعدادی از داوطلبان کنکور امسال، صدور کارنامه جدید و احتمال تغییر نمره تراز و رتبه را به آنها اعلام کرده است.

پیگیر این پرونده هستیم و برخی از داوطلبان اعلام کرده اند که در پاسخ به اعتراض ثبت شده در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش، نمره کنکورشان تغییر کرده است.

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص گفت: پیامک ارسالی مربوط به دو دسته از داوطلبان است که دسته اول داوطلبانی هستند که به نتیجه کلی سوابق تحصیلی خود اعتراض کرده اند و پس از مجدد -با تایید اداره آموزش و پرورش، نتایج سوابق تحصیلی آنها اصلاح شد،

بنابراین با اجرای نتایج جدید سوابق تحصیلی، نمره کل آزمون آنها نیز تغییر کرد و دسته دوم مربوط به داوطلبانی است که دارای سوابق بوده اند. با ارائه سوابق ایثارگری مورد تایید مراجع قانونی و با اعمال سهمیه ایثارگری تغییر کرد.

به متقاضیان ذینفع اطلاعات ارسال شده و البته به کسانی که تغییرات قابل توجهی در سوابق خود داده اند، امکان ویرایش رشته های انتخابی خود داده شده است.

وی افزود: همچنین به دلیل محدود بودن تعداد این افراد نیازی به افشای عمومی نبود. توجه داشته باشید که هیچ تغییری در نمره آزمون اختصاصی ایجاد نشده است، اما با توجه به تغییر نمره کلی، سوابق تحصیلی تعداد محدودی از داوطلبان و تأثیر قطعی آن بر نمره نهایی آنها نیز تغییر کرده است و لازم بود. به آنها اطلاع دهد.

ادامه مطلب  فاش شدن راز قتل پسر 12 ساله در مزرعه ذرت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا