اخبار گوناگون

مشکلات پروپوزال ها و پایان نامه های مدیریت

انجام پایان نامه های مدیریت، در سال ها اخیر دچار مشکلات و اشتباهاتی بوده است که ناشی از عدم آموزش اصول علمی در انجام پروپوزال و پایان نامه های این رشته می باشد. مشکلاتی از قبیل کپی برداری و داده سازی، از مهم ترین مشکلات پایان نامه های مدیریت طبق نظرات اساتید بوده است.

تشخیص کپی برداری طبق نظر اساتید

کپی برداری و تشخیص آن برای اساتید مدیریتی، در مدت زمان کوتاهی قابل شناسایی می باشد. به دلیل این که در پروپوزال و پایان نامه های مدیریت، اصول مشخص علمی وجود دارد که می بایست به ترتیب پیاده سازی گردد. تغییر در ترتیب مراحل، استفاده از مطالب و مقالات غیرمرتبط و عدم پیوستگی بین مطالب و فصل های پایان نامه، از شاخص ترین موارد در تشخیص کپی برداری پایان نامه های مدیریت می باشد. در پایان نامه های رشته های دیگر، پیوستگی بین مطالب آنقدر مهم نیست ولی در انجام بهترین پایان نامه مدیریت پیوستگی بین مطالب و حتی ارتباط بین متغیرها، دارای اهمیت بالایی می باشد. بنابراین، ارائه مطالب غیرضروری و نامرتبط به زودی در این پایان نامه ها توسط اساتید مشخص می گردد.

تشخیص داده سازی طبق نظر اساتید

داده سازی، یعنی عدم جمع آوری اطلاعات و داده ها و عدم ارائه نرم افزار می باشد. در انجام داده سازی، هیچ داده ای جمع آوری نمی گردد و از داده های پایان نامه های دیگران و کپی نمودن آن ها در فصل سوم، چهارم و پنجم، استفاده می گردد. این موارد به زودی توسط اساتید در 3 فصل پایان نامه های مدیریت مشخص می گردد و منجر به رد شدن کل پایان نامه می گردد.داده سازی، یعنی عدم انجام پایان نامه و به معنی سرقت ادبی محسوب می گردد. سه فصل اصلی پایان نامه، به ویژه فصل چهارم، داده های جمع آوری شده در فصل سوم، تجزیه و تحلیل می گردد و سپس در فصل پنجم، براساس داده های تجزیه و تحلیل شده با نرم افزار و فصل های پیشین، نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادها ارائه می گردد. عدم تطابق نتایج با پیشینه تحقیق از جمله مشخص ترین موارد در تشخیص داده سازی بودن پایان نامه های مدیریت می باشد. در ادامه روند کلی انجام پایان نامه مدیریت به صورت گام به گام شرح داده شده است.

ادامه مطلب  باغ رستوران اول جاده چالوس

مراحل گام به گام پایان نامه

مراحل کلی و پراهمیت کلیه گرایش های پایان نامه های مدیریت، عبارت اند از :

انتخاب موضوع براساس تحلیل جدیدترین مقالات معتبر

انجام بهترین پروپوزال مدیریت( نگارش بخش های مختلف پروپوزال براساس اصول علمی و تصویب آن)

انجام فصل اول تا فصل پنجم پایان نامه طبق اصول علمی و نگارشی مشخص شده در هر فصل

آمادگی حرفه ای برای جلسه دفاع پایان نامه

دوره جامع و کاربردی انجام پروپوزال ارشد و دکترا

تفاوت پایان نامه های مدیریت

از مشخص ترین تفاوت های پایان نامه های گرایش های مختلف مدیریت، نسبت به دیگر رشته های دانشگاهی، دانش، ابزار و نرم افزار های مدیریتی و همچنین روش تحقیق های مدیریتی، می باشد. دانش مدیریت، شامل دیدگاه های سیستمی و پویا مدیریتی برای ارتباط بین متغیرهای مختلف و ساخت مدل می باشد. این ارتباط های گسترده در مابقی رشته های دانشگاهی به این صورت وجود نخواهد داشت. استفاده درست از کلمات و موضوعات مدیریتی در عنوان پایان نامه تا تناسب آن با روش تحقیق انتخابی، از دیگر تفاوت های رشته های مدیریت با دیگر پایان نامه های می باشد.

انتخاب روش تحقیق مدیریتی

روش تحقیق، یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار برای دستیابی به هدف اصلی پایان نامه می باشد. انتخاب روش تحقیق مناسب، نیازمند دانش علم روش تحقیق های مختلف مدیریتی و کاربردهای آن می باشد. استفاده اشتباه یا نادرست از روش تحقیق ها و نرم افزارهای شبیه سازی، از متداول ترین مشکلات پایان نامه های مدیریت طبق نظرات اساتید بوده است.

https://mehrdadcivil.com/blog/wp-content/uploads/2021/11/InShot_%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3%DB%B0%DB%B7%DB%B1%DB%B4_%DB%B2%DB%B3%DB%B5%DB%B6%DB%B0%DB%B8%DB%B8%DB%B9%DB%B5-780x470.jpg

نوآوری های مدیریت

از جمله مشکلات پروپوزال ها و پایان نامه های مدیریت، عدم دقت در نوآوری و جنبه جدید بودن موضوع می باشد.این نوآوری پایان نامه های مدیریت به معنی اختراع روش تحقیق جدید یا دستگاه جدید نمی باشد. نوآوری، در پایان نامه های مدیریت شامل نوآوری در متغیرها و ارتباط آن ها با یکدیگر و یا تغییر در روش تحقیق های مشخص شده براساس هدف اصلی، می باشد. نوآوری، براساس تحلیل مقالات پیشین مشخص می گردد.

ادامه مطلب  محسن نامجو داماد شد + عکس

انواع گرایش های مدیریت

انجام پایان نامه در گرایش های مختلف مدیریتی، براساس رشته تحصیلی می بایست براساس مشکلات و شکاف های مدیریتی در هر بخش انجام گردد. در ادامه تنها دو تا از گرایش های مدیریت، مورد بررسی قرار گرفته است:

انجام پایان نامه مدیریت ساخت

برای انجام پایان نامه های مدیریت ساخت، دانش علمی مدیریتی در پروژه های عمرانی و مشکلات اجرایی در کارگاه های عمرانی ضروری می باشد. انجام این پایان نامه ها می بایست براساس دانش علمی عمران و مدیریت، نوشته شود. کاربردی بودن موضوعات پایان نامه های مدیریت ساخت، دارای اهمیت بالایی می باشد.

انجام بهترین پایان نامه مدیریت بازرگانی

انجام پروپوزال وپایان نامه های مدیریت بازرگانی، براساس گرایش های مختلف بازاریابی، بازاریابی بین المللی، بازرگانی داخلی،بازرگانی بین المللی، تجارت الکترونیک، مدیریت استراتژیک و کارآفرینی و غیره، می بایست براساس مشکلات مدیریتی در هر بخش یا سازمان انجام گردد. انتخاب مطالعه موردی برای روش تحقیق های مدیریت بازرگانی و سپس مدل سازی، لازم وضروری می باشد.

انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت بازرگانی

آمادگی تخصصی جلسه دفاع پایان نامه

جلسه دفاع پایان نامه، می بایست با آمادگی و آموزش های اصولی قبل از جلسه اصلی، برگزار شود. این آموزش های تخصصی شامل نحوه تهیه پاورپوینت جلسه دفاع پایان نامه و سپس چگونگی ارائه علمی و سپس متقاعدسازی علمی اساتید، می باشد. برای آموزش های تخصصی جلسه دفاع پایان نامه، می توانید دوره های آموزشی مهندس مهرداد حمصیان را در سایت مهرداد سیویل، تهیه نمایید. همچنین برای اطلاع از دوره ها و مشاوره های تخصصی، می توانید با شماره ارتباطی تلگرام و واتس آپ 09133862776 در ارتباط باشید(اولویت با پیامک های تلگرامی می باشد).

ادامه مطلب  بهترین قفسه انبار فلزی فروشگاهی

دوره های تخصصی پروپوزال، پایان نامه و جلسه دفاع

انجام پایان نامه، نیازمند دانش و آگاهی علمی از مسیر گام به گام و درست می باشد. بدون آموزش، زمان و هزینه دانشجویان تلف می شود. از این رو، در دوره های جامع تهیه شده در مدت زمان کوتاهی، مهم ترین و اصلی ترین نکات مربوط به نحوه انتخاب موضوع تا نگارش پروپوزال و سپس فصل های پایان نامه و در نهایت جلسه دفاع در سایت مهرداد سیویل، آموزش داده شده است. برای تهیه و سرمایه گذاری دوره های آموزشی می توانید سایت مهرداد سیویل را در گوگل سرچ نمایید و از دوره ها و آموزش های رایگان و تخصصی آن ها استفاده نمایید.

همانند جویی پایان نامه

در سال های اخیر همانندجویی و نرم افزار های آن، نتوانسته منبع قابل استنادی برای کپی بودن و داده سازی بودن پایان نامه ها باشد. به دلیل این که، نرم افزارهای همانندجویی، قادر به تشخیص کپی بودن مطالب نمی دهند و با تغییر کلمات و یا تغییر فعل و فاعل جملات، به راحتی می توان از همانندجویی جواب های مناسب گرفت ولی در ادامه اساتید با بررسی کلی، می توانند متوجه کپی بودن و داده سازی مراحل شوند.

انجام عالی پایان نامه

انجام پایان نامه با کیفیت، نیازمند رعایت اصول علمی و رفرنس دهی و عدم داده سازی می باشد. انجام پایان نامه عالی، می بایست در هر مرحله به درستی اجرا و پیاده سازی گردد. استفاده از مقالات معتبر و سپس جمع آوری اطلاعات و تحلیل آن ها با نرم افزارهای روش تحقیق، می تواند منجر به انجام پایان نامه های با کیفیت گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا